تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی عفو بین‌الملل از صدور حکم اعدام فرزاد کمانگر

سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای از صدور حکم اعدام فرزاد کمانگر از سوی قوه قضائیه ایران ابراز نگرانی کرد.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه ایران هفته گذشته در نشستی خبری اعلام کرده بود که یک آموزگار کرد ایرانی به نام فرزاد کمانگر به مرگ محکوم شده است.

پیشتر حکم اعدام فرزاد کمانگر از سوی شعبه 30 دادگاه انقلاب در ششم اسفند ماه 1386 پس از دادرسی صادر شده بود.

آقای کمانگر به عضویت در یک گروه مسلح؛ حزب کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) و حمل مواد منفجره متهم شده است.

در اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل ضمن اعتراض به روند دادرسی این پرونده، از مقامات قوه قضائیه خواسته شده است تا جزئیات کامل اتهامات فرزاد کمانگر و دو نفری که همراه وی دستگیر شده‌اند اعلام شود.

براساس این گزارش، سازمان عفو بین‌الملل پیش‌بینی می‌کند که علی حیدریان و فرهاد کمالی که همراه با آقای کمانگر دستگیر شده‌اند نیز به زودی به اعدام محکوم خواهند شد.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه بدون اشاره به نام این دو نفر، هفته گذشته اعلام کرد که آن‌ها هرکدام به 10 سال زندان محکوم شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین از همه نهاد‌های حقوق‌بشری در جهان خواسته است تا نسبت به این حکم اعتراض خود را اعلام کرده و از مقامات جمهوری اسلامی بخواهند که شکنجه این سه فعال کرد را متوقف کنند.

کمانگر به مدت 12 سال در شهر کامیاران به عنوان معلم فعالیت کرده و عضو هیئت‌مدیره شاخه محلی انجمن صنفی معلمان و یکی از گروه‌های محلی حامی محیط زیست بوده و برای ماهنامه رویان از نشریات اداره آموزش و پرورش شهر کامیاران نیز می‌نوشته است.

وی همچنین نویسنده یک سازمان حقوق بشر محلی است که نقض حقوق بشر در کردستان و استان‌های دیگر را مستندسازی می‌کند.

پیشتر فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به صدور حکم اعدام آقای کمانگر اعلام کرده‌اند.

در همین زمینه

● قوه قضائیه حکم اعدام کمانگر را تائید کرد

● حکم اعدام برای یک معلم کُرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)