تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش لاریجانی به درخواست اتحادیه اروپا

رئيس موقت مجلس ایران، در واکنش به پيام اخير پارلمان اروپا که ابراز اميدواری کرده است مجلس جديد ايران، حقوق بشر را رعايت کند، گفت: «مدعيان دروغين حقوق بشر دست از توطئه و شيطنت بردارند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی لاريجانی پنجشنبه شب در قم، افزود: «مبنای اسلام، رعايت حقوق بشر است و لازم نيست پارلمان اروپا به ايران، حقوق بشر بياموزد.»

وی گفت: «ملت ايران با تکيه بر مبانی اسلامی و نهج‌البلاغه، منابع غنی‌تری نسبت به جهان غرب در مورد حقوق بشر در اختيار دارد.»

وی افزود: «پارلمان اروپا در يک اقدام عجيب از پارلمان جديد ايران خواست در زمينه دفاع از حقوق بشر در ايران گام بردارد، اين در حالی است که ما به حقوق بشر اسلامی و اين منابع غنی که دراختیار داريم، افتخار می‌کنيم.»

رئیس موقت مجلس ایران ادامه داد: «ما نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) را داريم که سرشار از مبانی حقوق بشر و حمايت از شهروندان و مردم می‌باشد ولی غربی‌ها می‌خواهند به ما حقوق بشر ياد دهند.»

لاريجانی گفت: «چرا وقتی انگليس‌ها به ملت ايران خيانت کرده و سال‌ها ثروت و منافع ملی ايران را چپاول می‌کردند و رژيم پهلوی سال‌ها بر اين مملکت تاخت وتاز می‌کرد، موضوع حقوق بشر براي آنها مطرح نبود.»

رئيس موقت مجلس ایران اضافه کرد: «دموکراسی و حقوق بشر غربی‌ها در سياه چاله و زندان‌های وحشتناکی مانند زندان ابوغريب و گوانتاناما خود را نمايان کرده‌است.»

لاريجانی خطاب به دولت‌های غربی، گفت: «به جای پند و نصيحت ديگران زندان‌های خود که لکه ننگ و سياهی بر پيشانی شما نقش بسته و در تاريخ نظير ندارد، را جمع‌آوری کنيد.»

وی افزود: «آنها در زندان‌ها، مردم را عريان و سگ‌های مست را به جانشان می‌اندازند و اين چه حقوق بشری‌است و از کجا سرچشمه می‌گيرد.»

لاريجانی ادامه داد: «ما در زمينه دفاع از حقوق بشر غنی هستيم و نيازی به پند و نصيحت مدعيان دروغين حقوق بشر نداريم.»

اتحادیه اروپا یک روز پیش از تشکیل مجلس هشتم، از مجلس جدید ایران خواسته بود دولت این کشور را به در پیش‌گرفتن «سیاست‌های مسالمت‌آمیز و مسئولانه» و تلاش در جهت بهبود اوضاع حقوق بشر در ایران ترغیب کند.


در همین رابطه:
پیام اتحادیه اروپا به مجلس ایران

نظرهای خوانندگان

I wounder how he couldn't get along with Ahmadi Nejad! They're basically same shit!

-- Hatef ، May 30, 2008 در ساعت 10:51 AM

بله ! به عنوان مثال ما می توانیم به این افتخار کنیم که امام علی افرادی را به خاطر جرمی که مرتکب شده بودند، با شمشیر از پای در آورد!!! یا در حمله اعراب به ایران و کتاب سوزی ها همراه سپاه عرب بود... این ها همه می تواند افتخار ما باشد. بیچاره ما؟؟؟!!! نهج البلاغه بسیار غنی است به خصوص که در آن درباره ی زنان می خوانیم که آن ها ناقص العقل هستند. این ها چیزهایی است که لاریحانی آن ها را غنا می بیند. علت امر پدیده ای است که می توان آن را نعشگی ناشی از صندلی ریاست دانست. در این موارد همه چیز هماهنگ و غنی به نظر می رسد...لاریجانی باید عینک خود را عوض کند... فکر می کنم شماره ی آن بالا رفته باشد. البته این براداران ته استکانی کلن چشم های نابینایی دارند و نمی توانند نقض حقوق بشر را در ایران درست دنبال کنند.

-- پیام به لاریجانی ، May 30, 2008 در ساعت 10:51 AM

لاریجانی همچنان در راستای شعارهای احمقانه ایست که ایران را بر باد خواهد داد. این اشرافی متعین متدین که از طایفه ی آخوندان است از ضد زن ترین و شعبده بازترین نمایندگانی ست که تا کنون مجلس امام زمان بخود دیده است. شما را بخدا بروید ببینید حتا بالای سر او هم در مجلس شعار نوشته اند و البته چنانکه رندی که در میان خودشان بـٌر خورده می گفت : مرکبش از آمریکا آمده، او مرکب آن قلم ماژیک را می گفت که با آن شعاری نوشته اند که در مجلس و بالای سر رییس آینده ی آن است. و آن شعار این است: «از پاسكاري مرموزانه پرونده هسته اي ايران خودداري كنيد». کسی نیست به این آقایان یادآوری کند که شماها تزویر و ریا و دودوزه بازی و تقیه و اضطرار در خونتان است در ایدئولوژیتان است در کتابتان است در همه جاتان است. آری وقتی شما دیگر نباشید تنها ایران و ایرانی نیست که نفسی راحت می کشد جهان از دست شما تزویر دینان و تزویر مسلکان و حیله مکتبان شما منتظران شما متشیعان آرام خواهد گرفت. آن روز دور نیست.

-- نا متشرع ، May 30, 2008 در ساعت 10:51 AM

چرا ذکرنکردن از"قران" بجای "نحج البلاغه؟؟؟"

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 10:51 AM

جواب سوال مهمی که چرا ایران اصلا باید زندانی سیاسی داشته باشد در جیب اقای رییس پنهان ماند.

-- بدون نام ، May 30, 2008 در ساعت 10:51 AM

ایران هر اشکالی داشته باشه سگش به اون سیستمی که امثال آمریکا و اروپا بخوان تو این مملکت بیارن شرف داره. دیگه افغانستان و عراق رو داریم می بینیم به چه روزی انداختن.

30 سال تجربه دموکراسی نصفه نیمه به ما یاد داده که می شه خیلی از حقوق های فراموش شده در زمان ایران به ظاهر مدرن پهلوی آمربکایی رو با خوانشی نوتر و مدرن تر از قبل به دست اورد. فقط کافیه یه نگاهی به فیلم فارسی هایی بندازیم که زنان به ظاهر مدرن درش از لیف و حموم و سنگ پا حرف می می زدن و فیلمهای هدیه تهرانی و نیکی کریمی که بعد از انقلاب بازی کردن و به ظاهر سنتی تر ن رو با هم مقایسه کنید. همینطور نسل جدید و هزار درسی که ما از این تاتا و زمین خوردنها بدست آوردیم. ما بهتر است همین چیزی که داریم را درست کنیم تا همه چیز را خراب کنیم و از اول همون راه ترکستانی قبل انقلاب رو ادامه بدیم. آمریکا و اروپا هم برن کشک خودشونو بسابن

-- مانی ، May 31, 2008 در ساعت 10:51 AM

ما ایرانیها نیز باید در کشور خودمان نمادی از حقوق بشر غربی داشته باشیم به نظر من باید موزه ای از ابزار آلات شکنجه که در ابوغریب و گوانتانامو وجود دارد برای درک بهتر حقوق بشر غربی در ایران ساخته شود تا بتوان به آن استناد کرد.

-- بدون نام ، May 31, 2008 در ساعت 10:51 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)