تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انفجار در خط لوله گاز ایران به ترکیه

یک مقام وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که انتقال گاز ایران به ترکیه از بامداد امروز (دوشنبه) به خاطر وقوع انفجار در خط لوله واقع در خاک این کشور، قطع شده است.

به گزارش رویترز، این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: «احتمالاً این انفجار که در ۱۳ کیلومتری عمق خاک ترکیه روی داده، اقدامی خرابکارانه بوده است.»

یک مقام شرکت دولتی گاز بوتاش ترکیه نیز در این خصوص گفت که اکنون عملیات تعمیر این خط لوله در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده فعالیت انتقال گاز از طریق آن، از سرگرفته شود.

وی افزود: «نتایج اولیه بررسی نشان می‌دهد که حدود ۳۰ متر از این خط لوله آسیب دیده است که باید تعویض شود.»

بر اساس این گزارش، عملیات خرابکارنه در خط لوله مشترک ترکیه، ایران و عراق معمولاً توسط کردهای جدایی طلب انجام می‌شود. ایران پس از روسیه دومین صادرکننده گاز به ترکیه است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش مشابهی از آنکارا نوشت که مقامات ترکیه اعلام کردند شب گذشته در مسیر خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه انفجاری رخ داد که بر اثر آن، این خط لوله طعمه حریق شد ولی به کسی آسیبی نرسید.

محمد چتین استاندار اگری در شرق ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی این انفجار را تائید کرد، اما گفت که علت آن هنوز مشخص نیست.

چتین افزود: «هیچ نشانه‌ای دال بر خرابکارانه بودن این انفجار مشاهده نشده است و ما احتمال می‌دهیم که حادثه بر اثر تجمع گاز رخ داده باشد.»

خبرگزاری آناتولی خبر داده است که آتش‌سوزی پس از قطع جریان گاز، مهار و خاموش شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)