تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انصراف حداد‌عادل از رقابت بر سر ریاست مجلس

غلامعلی حداد عادل با انصراف از حضور در انتخابات ریاست‌مجلس هشتم گفت که برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران که سال آینده برگزار خواهد شد، هنوز تصمیم نگرفته است.

علی‌لاریجانی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران و نماینده مردم قم در مجلس هشتم روز گذشته توانست در انتخابات داخلی محافظه‌کاران به ریاست هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی برسد.

پیش‌بینی می‌شود با اعلام انصراف آقای حداد عادل، علی لاریجانی در اولین روز کاری مجلس هشتم به‌طور رسمی از سوی نمایندگان به سمت ریاست مجلس انتخاب شود.

به‌ گزارش خبرگزاری‌ها، آقای حداد عادل که امروز (دوشنبه) در سی و دومین، و آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، افزود: « توافق کرده بودیم هرکس رای بیشتری بیاورد نفر بعدی خود را در صحن مجلس نامزد ریاست مجلس نکند، و بنده بر همین اساس توافق می‌کنم.»

حداد‌عادل در حالی‌که کمتر از ۱۰ درصد آراء مردم تهران را در انتخابات مجلس هشتم کسب کرده، گفت: «با رای بالایی هم که مردم تهران به من دادند، می‌توانستم نامزد ریاست مجلس نشوم، ولی احساس تکلیف و وظیفه کردم چون معتقد بودم کشور به این شیوه نیاز دارد.»

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وی هم در پاسخ به پرسشی در مورد حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، گفت: «هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تصمیمی نگرفته‌ام.»

این در حالی است که از علی لاریجانی که سال گذشته به علت اختلاف با احمدی‌نژاد برسر چگونگی اداره مناقشه هسته‌ای با غرب از سمت خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مذاکره کننده هسته‌ای ارشد این کشور کناره‌گیری کرده است به عنوان یکی از نامزد‌های مطرح ریاست‌جمهوری نام برده می‌شود.

لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۵ با شکست روبرو شد، اما تحلیل‌گران پیش بینی می‌کنند وی در انتخابات ریاست‌جمهوری اینده ایران بار دیگر به رقابت بپردازد.

حداد عادل که در آخرین روزکاری مجلس هفتم، (روز گذشته) صندلی ریاست را به لاریجانی واگذار کرد، در صحن علنی پارلمان گفت که یکی از افتخارات مجلس هفتم پایبندی در قول و عمل به ولایت فقیه بوده است.


در همین رابطه:
مجلس هفتم پایان یافت
علی لاریجانی؛ رییس پیشنهادی مجلس
حداد‌عادل: به ما رای بدهید تا گرانی کاهش یابد

نظرهای خوانندگان

هر چه بارکمتر حرفش بیشتر.

-- بدون نام ، May 26, 2008 در ساعت 01:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)