تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«کلاس درس» برنده نخل طلای کن

امروز (یکشنبه) در مراسم اختتاميه فستيوال کن که در کاخ اصلی جشنواره برگزار شد، رابرت دونيرو نخل طلای کن را به لورن کانته فيلمساز فرانسوی به خاطر فيلم کلاس درس (The Class) اهدا کرد.

کلاس درس، داستان معلمی است به نام فرانسوا که به خاطر شيوه تدريس و صراحت بيانش در کلاس درس، هميشه شاگردانش را غافلگير می‌کند.


لورن کانته (راست) به همراه بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم کلاس درس،‌ AFP

کانته از فيلمسازان جوان و نوظهور فرانسوی است و فيلم قبلی‌اش به نام منابع انسانی، برنده چندين جايزه ملی و جهانی از جمله جايزه سزار، جايزه منتقدان فرانسوی، جايزه بهترين فيلم فستيوال سن سباستيان و فستيوال بوئنوس آيرس شده بود.

جايزه ويژه فستيوال فيلم کن به کلينت ايستوود و کاترين دونوو بازيگر برجسته فرانسوی تعلق گرفت.

کلينت ايستوود، فيلم مبادله با بازی آنجلينا جولی و جان مالکوويچ را در بخش مسابقه داشت که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.


کلینت ایستوود، عکس از پرویز جاهد

کاترين دونوو امسال با دو فيلم Je Veux Voir ساخته جوانا حاجی توماس و خليل يوريگ از لبنان و فيلم يک افسانه کريسمسی ساخته آندرو دسپله شين در فستيوال کن حضور داشت.


کاترین دونو

جايزه بزرگ فستيوال کن نيز به وسيله رومن پولانسکی به متيو گارون فيلمساز ايتاليايی به خاطر فيلم گومورا اهدا شد.


رومن پولانسکی جايزه بزرگ فستيوال کن را به متيو گارون اهدا کرد

گومورا داستانی تکان دهنده در باره نقش مافيا در جامعه امروز ايتاليا و ميزان تاثير و نفوذ فرهنگ گانگستريسم در ميان جوانان ايتاليايی است که در قالب شش داستان مختلف و بی‌ارتباط با هم به صورت موازی روايت می‌شود. بسياری از منتقدان فيلم گومورا را شايسته دريافت نخل طلا می‌دانستند.

نوری بيگله جيلان فيلمساز ترک به خاطر فيلم سه ميمون از سوی هيئت داوران کن به عنوان بهترين کارگردان شناخته شد.


نوری بيگله جيلان

ساندرا کورولونی بازيگر آرژانتينی فيلم مرز عبور ساخته مشترک والتر سالس و دنيلا توماس برنده جايزه بهترين بازيگر زن، و بنيسيو دل تورو به خاطر ايفای نقش چه گوارا در فيلم استيون سودربرگ برنده جايزه بهترين بازيگر مرد شدند.

برادران داردن نيز جايزه بهترين فيلمنامه را به خاطر فيلم سکوت لورنا دريافت کردند.


برادران داردن

جايزه ويژه هيئت داوران نيز به فيلم ايتاليايی ال دي وو (IL Divo) ساخته پائولو سورنتينو تعلق گرفت که مانند فيلم گومورا فيلمی در باره مافيا و قدرت در ايتاليای امروز بود.

شون پن فيلمساز و بازيگر آمريکايی رياست هيئت داوران شصت و يکمين فستيوال فيلم کن را به عهده داشت.

در همین رابطه:
گزارش جوایز بخش نوعی نگاه جشنواره کن

نظرهای خوانندگان

دو نکته در تنظیم این خبر در نظر گرفته نشده است. اگر می خواهید خبر را با عبارت " دقایق پیش آغاز کنید پس باید در کنار تاریخ ، ساعت انتشار آن را نیز وارد کنید. دقایقی پیش تنها در ارتباط با ساعت انتشار خبر است که معنا پیدا می کند.
دوم اینکه فیلم برنده جایزه یک فیلم فرانسوی است اما شما زحمت نکشیده اید که نام لاتین آن را به زبان فرانسه ضبط کنید. شما در اروپا مستقرید و قطعا ویراستار خبر شما می تواند ضبط فرانسوی نام فیلم را پیدا کند و در متن خبر بیاورد. چه نیازی به نام انگلیسی فیلم هست؟ آه ! یادم نبود شما خبرهایتان را ویرایش نمی کنید!

-- مریم ، May 26, 2008 در ساعت 08:33 PM

Dar neveshtane esme kargardane tork eshtebahi sourat gerefte ast.nuri bigle ceylan eshtebah ast. nuri BILGE ceylan dorost ast.

-- peyman ، May 26, 2008 در ساعت 08:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)