تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

الهام: دولت با سانسور مقابله می‌کند

غلام‌حسین الهام مهمترین ویژگی برجسته دولت محمود احمدی‌نژاد را «مخالفت بنیادین با امر سانسور» و حمایت از گردش آزاد اطلاعات در ایران اعلام کرد.

به‌‌گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی دولت که امروز (شنبه) در دومین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سخنرانی می‌کرد، گفت که حفاظت از اصل آزادی رسانه‌ای، پرهیز از سیطره و انحصار رسانه‌ها در خدمت دولت مهمترین ویژگی برجسته دولت در امر اطلاع‌رسانی است.

به‌گفته آقای الهام، اجتناب از امر مرید‌پروری و متملق پروری، حمایت جدی از اصل آزادی بیان و انتقاد در برابر دولت از ویژگی‌های دیگر دولت محمود احمدی‌نژاد است.

این در حالی است که گزارش نهاد‌های داخلی و بین‌الملی از وضعیت مطبوعات در ایران نشان‌گر افزایش محدویت فعالیت‌های رسانه‌ای در این کشور است.

هفته‌گذشته و در واکنش به انتقاد علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران از محدویت‌ رسانه‌ها در ایران، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از این سخنان اعلام کرد که در هیچ دوره‌ای وضعیت مطبوعات تا بدین حد محدود و متزلزل نبوده است.

با این حال محمد‌حسین صفارهرندی وزیر ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرده است:‌ «هیچ دولتی به مانند دولت نهم دربرابرمطبوعات و رسانه‌ها ازخود چنین سعه صدری نشان نداده است.»

آقای صفار هرندی هم که یکی از سخنرانان این همایش بود، گفت: ‌«در دولت نهم تاکنون هیچ شکایتی از رسانه‌ها به دستگاه قضایی واصل نشده است.»

اظهارات آقای صفار در حالی بیان می‌شود که سال گذشته بیش از 20 نشریه از سوی هیئت‌نظارت بر مطبوعات (وابسته به وزارت ارشاد) لغو امتیاز شده‌اند.

درعین‌حال مؤسسه بین‌المللی مطبوعات که مقر آن در وین است در ماه جاری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ و آغاز ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ایران، وی و همکارانش سعی در محدودیت آزادی‌های رسانه‌ای داشته‌اند و روزنامه‌نگاران منتقد را مرعوب، وادار به سکوت یا خودسانسوری می‌کنند.

اما وزیر ارشاد این اظهارات را رد کرده و می‌گوید: «این اتهام دورغی به دولت نهم است که عنوان می‌شود که دولت گریبان رشد اطلاع‌رسانی را گرفته و اجازه بالغ شدن آن را نمی‌دهد.»

علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در بیستم مهرماه سال گذشته نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزایش لغو امتیاز نشریات در دولت محمود احمدی‌نژاد را رد و اعلام کرده بود جریان‌های سیاسی، چنین مسئله‌ای را به دولت نهم نسبت می‌دهند.

در همین رابطه
«برگشت‌ناپذیری حکم لغو امتیاز هشت نشریه»

اعتراض به لغو امتیاز چهار نشریه در ایران

۹ نشریه لغو امتیاز شدند

«سانسور در ایران، روشی استاندارد است»

نظرهای خوانندگان

الهام. الهام. الهام... موش نخوردت الهام.
من چیکار کنم از دستت الهام.
الهام دوستت داریم. الهام دوستت داریم.

-- فرهاد ، May 17, 2008 در ساعت 01:31 PM

اين سخنگوي عزيز اگه قبل از سخن گفتن چند بار سخنانش رو روي كاغذ بياره شايد براي خودش و اطرافيانش بهتر باشه و همزمان انقدر تناقض گويي نكنه و سوتي نده. البته اگه سرش رو هم از تو برف در بياره بدنيست و همون نتيجه رو مي ده.

-- بابك نظري ، May 18, 2008 در ساعت 01:31 PM

بازي جديد

-- محمد ، Jul 2, 2008 در ساعت 01:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)