تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

الهام: رسانه نباید به خود جرئت انتقاد از قاضی بدهد

وزیر دادگستری ایران با انتقاد از رسانه‌ها تأكيد كرد: «با حضور رؤسای دادگاه‌ها در عرصه رسانه‌ها مخالفم، چون اين موضوع اصل بی‌طرفی محاكم را خدشه‌دار می‌كند»

به گزارش ایسنا غلامحسین الهام افزود: «رسانه نبايد به خود جرئت بدهد قاضی را كه حكم تعيين‌كننده می‌دهد، در معرض نقادی، و تعرض قرار بدهد.»

وی که در همایش دادستان‌های سراسر کشور سخنرانی می‌کرد از احیای مجدد دادسراها حمایت کرد و گفت: «چهار سال بعد از انحلال دادسراها در قضيه معروف تهران و پخش مستقيم دادگاه شهردار وقت تهران از طريق رسانه با مشكلاتی مواجه شديم كه فقدان دادسرا، به احساس عدالت و امنيت قضايی لطمه زد و در آن دادگاه هم مدعی بود و هم حاكم كه احساس عدالت و امنيت قضايی افكار عمومی را خدشه‌دار كرد و باعث احيای مجدد دادسراها شد.»

الهام، خواستار استقلال كامل دادسراها از دادگاه‌ها شد و گفت: «دادسراها حتي می‌توانند در جايی غير از قوه قضائيه فعاليت كنند. دادستان می‌تواند بخشي از وزارت اطلاعات را مديريت كند. از سوي ديگر مديريت پليس قضائی نيز در حوزه اختيارات دادستان است.»

احیای مجدد دادسراها در حالی مورد حمایت وزیر دادگستری ایران قرار می‌گیرد که برخی از کارشناسان حقوقی نسبت نحوه اجرای برنامه احیای مجدد دادسراها اشکالاتی وارد می‌کنند.

پیش از این قرار بود به مرور زمان و پس از مدت پنج سال دادسراها فعال شوند، اما این کار به یکباره انجام شد و اکنون نیز به نظر می‌رسد با توجه به حجم کار محاکم قضایی، واگذاری بخشی از فعالیت‌های کلانتری‌ها به دادسراها شتابزده باشد.

در این همایش عليرضا جشميدي سخنگوی قوه قضائیه فناوری را مؤلفه‌ای بسیار مهم در مفهوم عدالت خواند و گفت: «ضرورت داشت زيرساخت‌های شبكه‌ای، به گونه‌ای طراحی شود كه همه شعب به شبكه متصل شود. در حال حاضر نصب شبكه LAN در ۲۲ استان كشور به اتمام رسيده و در هشت استان ديگر مراحل پايانی خود را طی می‌كند.»

جمشیدی گفت: «امروز دو هزار و ۳۰۰ شعبه در ۱۴۰ نقطه‌ قضايي كشور به اين شبكه متصل هستند و می‌توان این موضوع را به عنوان يك تحول در نظام قضايی به شمار آورد.»

جمشيدی با بيان اينكه در تهران نرم‌افزاری در این زمینه تا تيرماه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: «نرم‌افزار مذكور در صورت بهره‌برداری، قدرتی فوق‌العاده جهت نظارت به پرونده‌ها به مديران دادسراها و دادگاه‌ها می‌دهد. علاوه بر اين از ديگر كاركردهاي اين نرم‌افزار می‌توان به افزايش كيفيت دادرسی، افزايش سرعت و دقت در رسيدگی و ايجاد بانك اطلاعات براي پيشگيری قضايی اشاره كرد.

اجلاس دو روزه دادستان‌های سراسر کشور عصر پنجشنبه ۲۷ اردیهشت پایان یافت.

نظرهای خوانندگان

این را ببند وانرا بازکن بخش از شکوفه کاری و نوباوری است حتی دراجرای عدالت! !شاید روحیه عام در چند سال پیش از این جریه دار شد که دیدند اقای شهردارشهر کرباسچی بعد از اشک تمساح ریختن در دادسرا ومقصر شناخته شدن حتی یکروز هم زندان نرفت و بخاطر دزدیهای کلان حتی یک ناخنش هم قطع نشد در حالی که افتابه دزدان شهر به زندان افتاده و دستشان هم قطع میگشت!!

-- بدون نام ، May 16, 2008 در ساعت 04:39 PM

ا..ا... ا... الهام اینجا هم که هستی تو الهام. الهام آخه من از دست این شیطنت هات چیکار کنم. الهام بابا. برو بخواب بابا دیروقته.
بالا می رم الهام.پایین می آم الهام.
الهام آخرش کار دستم می دی. دارم میرم پایین. نباشی اونجام باز.

-- بدون نام ، May 17, 2008 در ساعت 04:39 PM

ا...ا...ا الهام بابا. اینجام که هستی. بالا می رم الهام. پایین می آم الهام. بابا برو بخواب بابا.
الهام الهام آخرش کار دستم می دی بابا.

-- فرهاد ، May 17, 2008 در ساعت 04:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)