تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یک گروه هندی مسئولیت انفجارهای جی‌پور را برعهده گرفت

يك گروه موسوم به «مجاهدين هندي» مسئوليت انفجارهاي روز سه‌شنبه شهر جي‌پور واقع در شمال غربي هند را به عهده گرفت.

براساس گزارش خبرگزاري پي .تي .آي . هند، اين گروه در اين پيام الكترونيكي خود که برای چندین شبکه تلویزیونی در هند ارسال شده‌ایت، شماره سازه دوچرخه‌اي را كه يكي از بمب‌ها به آن بسته شده بوده را اعلام و در مورد انجام حملات بيشتر در سراسر هند هشدار داده‌است.

منابع سازمان‌هاي اطلاعاتي هند گفته‌اند که سازه يكي از دوچرخه‌هايي كه پليس راجستان از محل يكي از انفجارها روز سه شنبه در جيپور پيدا كرده، داراي شماره اعلام شده است.

دراين پيام الكترونيكي آمده است: هند نبايستي در محافل بين‌المللي از آمريكا حمايت كند. اگر شما به اين عمل ادامه دهيد خود را براي مواجهه با حملات بيشتر در ديگر شهرهاي گردشگري مهم آماده كنيد.

منابع مذكور همچنین گفتند كه اين نامه الكترونيكي روز چهارشنبه از يك كافه اينترنتي در صاحب آباد در بخش قاضي آباد در ايالت اوتارپرادش در حومه پايتخت هند ارسال شده‌است.

ديپاك راتان ، رئيس پليس بخش قاضي آباد، روز پنجشنبه گفت «نيروهاي امنيتي، صاحب اين كافه اينترنتي و كارمند وي را شب گذشته به منظور بازجويي بازداشت كردند.»

افراد پليس اوتارپرادش همچنين در تلاش براي دستگيري يك نفر به نام شميم، رئيس شاخه غرب اوتارپرادش حركت الجهاد الاسلامي بنگلادش، خانه‌اي را در بخش باگهبات تفتيش كردند.

منابع پليس اوتارپرادش گفتند كه شميم احتمالاً در انفجارهاي سال ‪۲۰۰۶‬ وانارسي در همين ايالت نيز دست داشته است.

به گزارش رسانه‌هاي هند در هفت انفجار پي در پي كه در شهر تاريخي و با جاذبه‌هاي گردشگري جي‌پور واقع در ‪ ۳۰۰‬ كيلومتري دهلي نو روي داد، بيش از ‪ ۶۰‬نفر كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شدند.


در همین ارتباط:
ده‌ها کشته در انفجارهای زنجیره‌ای جی‌پور هند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)