تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پایان «مذاکرات سازنده» ایران و آژانس

علی‌اصغر سلطانیه نماینده‌ دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جدیدترین دور از گفتگوهای این کشور با بازرسان سازمان‌ملل برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مورد برنامه هسته‌ای تهران را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

آقای سلطانیه که امروز (پنجشنبه) با خبرگزاری ایسنا گفتگو می‌کرد، افزود: «مباحث فنی و کارشناسی در فضایی مثبت و سازنده دنبال شد.»

وی درباره موضوعاتی که در این دور از گفتگوها مورد بررسی قرار گرفت به نکته‌ای اشاره نکرد.

کارشناسان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به سه روز گفتگو درباره رفع نگرانی‌ها از برنامه ایران در غنی‌سازی اورانیوم خاتمه دادند.

این دور از مذاکرات بین مقامات ایرانی و هرمان ناکارت مدیر اداره پادمان‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در منطقه خاورمیانه صورت گرفت.

پیشتر هیئتی از آژانس به سرپرستی اولی هاینونن بازرس ارشد در ماه گذشته دو بار در خصوص ادعاهایی مبنی بر این‌که ایران مطالعات تسلیحاتی را مخفیانه پیگیری می‌کند، با مقامات تهران مذاکره کرده بودند و ظاهراً دیدار این هفته بر همین موضوع تمرکز داشته است.

سلطانیه همچنین در خصوص تمایل مقامات آژانس مبنی بر برگزاری نشست‌های بیشتر در تهران ابراز تردید کرد، اما گفت که ایران آمادگی گفتگوهای بیشتر را دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)