تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران تولید نفت خود را کاهش نمی‌دهد

یکی از مقامات بلند‌پایه وزارت نفت ایران اعلام کرد که این کشور مثل همیشه نفت صادر می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای کاهش صادرات نفت خام ندارد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، حجت‌الله غنیمی‌فرد مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت امروز (چهارشنبه) گفت:‌ «ايران به تعهدات خود در قبال مشتريان نفتي پايبند است و تصميمي براي كاهش صادرات نفت ندارد.»

بهای نفت دیروز (سه‌شنبه) پس از این‌که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که ایران برنامه‌هایی را برای کاهش تولید نفت خام بررسی می‌کند به رقم بی‌سابقه ۱۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

غلامحسین نوذری وزیر نفت ایران نیز دیروز اعلام کرد که ایران میزان تولید نفت خود را بررسی کرده، اما هیچ تصمیمی درباره تغییرات احتمالی تاکنون اتخاذ نکرده است.

کشورهای مصرف کننده از سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک خواسته‌اند برای کمک به کاهش بهای نفت میزان تولید را افزایش دهد، اما اغلب اعضای این سازمان می‌گویند که میزان عرضه نفت به بازار کافی است.

میزان تولید نفت ایران در ماه مارس بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود که تقریبا پنج درصد تولید جهانی و بالاترین میزان تولید نفت این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تاکنون بوده است.


در همین رابطه:
احتمال کاهش تولید نفت ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)