تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال شکایت استرالیا از احمدی‌نژاد

کوین راد نخست‌وزیر استرالیا گفت که در حال بررسی شکایت از محمود احمدی‌نژاد در دادگاه بین‌المللی لاهه به دلیل «برانگیختن خشونت علیه اسرائیل» است.

به گزارش آسوشیدپرس، راد به تلویزیون اسکای استرالیا گفت: «اظهارات مکرر، عجیب و ضد‌یهود رئیس‌جمهور ایران که نشان دهنده عزم وی برای نابودی دولت نوین اسرائیل از نقشه است، دلهره‌آور و مغایر با استانداردهای روابط بین‌الملل است.»

وی افزود: «این اظهارات، تحریک خشونت بین‌المللی و گزافه‌گویی است و اثری گسترده در سراسر جهان اسلام به‌ویژه بر آنها که برای راهنمایی به ایران گوش می‌دهند، دارد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هم امروز (چهارشنبه) نوشت که کوین راد قبل از به قدرت‌رسیدن در انتخابات نوامبر پارسال به جامعه یهودیان استرالیا قول داده بود که از احمدی‌نژاد به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت کند.

رابرت مک کل‌لند دادستان کل استرالیا نیز به این روزنامه گفت که اقدام حقوقی علیه ایران بهتر از راه دیگر یعنی حمله نظامی است.

نظرهای خوانندگان

Chera ishan as Hilary clinton ya Gorge Bush shekayat nemikonan.inha niz mikhahand iran ra mah konan.

-- بدون نام ، May 14, 2008 در ساعت 10:30 AM

Daghighan hamintor ast.Israeal salhast ke mardome Felestin ra mikoshad ya Asir mikonad.chandin ghatname UN ra nadide gerefte mashghole nasl koshi mibashad,chera ishan as Israeal be dadgahe lahe shekayat nemikonad.Radmanesh UK.

-- بدون نام ، May 14, 2008 در ساعت 10:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)