تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: تعطیلی سفارت بریتانیا خواست مردم است

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران در نشست خبری امروز خود در واکنش به سؤالی درخصوص درخواست تعطیلی سفارت بریتانیا در تهران گفت که این موضوع «حرف دل ملت ایران است.»

اظهارات احمدی‌نژاد پس از آن بیان شد که امروز (سه‌شنبه) گروهی از دانشجویان، با تجمع در مقابل سفارت بریتانیا در تهران خواستار اخراج سفیر و بسته شدن سفارت بریتانیا شدند.

به‌گزارش خبرگزاری‌ها، آقای احمدی‌نژاد که در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی حضور یافته بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص بسته‌شدن سفارت بریتانیا در تهران، خطاب به مقامات لندن گفت:‌ «آن‌ها بدانند این حرف دل ملت ماست.»

بریتانیا که عضو گروه پنج به علاوه یک است، می‌گوید نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان ندارد، اما تهران با رد این اظهارات بارها اعلام کرده که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم در مراکز هسته‌ای‌اش برای تامین برق است.

همین مسئله باعث شده است که روابط تهران با کشورهای عضو 1+5 تا حدودی دچار تنش شود.


در شرایط نابرابر حاضر نیستیم با هیچ‌ قدرتی مذاکره کنیم/عکس از AP

بسته جدید ایران
آقای احمدی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود اعلام کرد که ایران پیشنهادهای جدیدی را به دبیرکل سازمان ملل، دبیر شورای امنیت، سولانا و کشورهای چین، روسیه و سوئیس ارائه کرده‌ است.

رییس‌جمهور هیچ اشاره به محتوای بسته پیشنهادی ایران نکرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد در عین حال در خصوص ادامه مذاکرات با گروه پنج به علاوه یک گفت: « ما در شرایط برابر اهل گفتگو هستیم، اما در شرایط نابرابر حاضر نیستیم با هیچ‌ قدرتی مذاکره کنیم.»

این در حالی است که قدرت‌های جهانی در حال بررسی ارتقای بسته مشوق‌های تجاری و مشوق‌های دیگر به ایران در صورت توقف غنی‌سازی اورانیوم در این کشور هستند. بسته مشوق‌ها اولین بار در سال ۲۰۰۶ به ایران پیشنهاد شد.

واکنش به اظهارت سعود الفیصل
محمود احمدی‌نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود در واکنش به اظهارات وزیر امورخارجه عربستان سعودی در خصوص حمایت ایران از اقدامات اخیر حزب الله در لبنان، گفت که اظهارت این مقام سعودی از روی عصبانیت بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمدی‌نژاد افزود که سعود الفیصل وزیر از دستورات ملک عبدالله پادشاه این کشور پیروی نمی‌کند.

احمدی‌نژاد ضمن ابراز تاسف از این‌گونه اظهارات، سخنان سعود الفیصل را نظرات شخصی وی خواند و گفت که نمی‌داند این نظرات تا چه اندازه با نظرات پادشاه عربستان مطابقت دارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز( سه‌شنبه )هشدار داد که حمایت احتمالی ایران از انجام کودتا در لبنان می‌تواند روابط ایران با سایر کشورهای عربی و اسلامی در جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

احمدی‌نژاد همچنین در واکنش به اظهاراتی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی لبنان گفت: «تنها کشوری که در لبنان مداخله‌ای ندارد، ایران است.»

وی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود خطاب به حامیان دولت سنیوره گفت: «از این‌که ما را متهم می‌کنید، ناراحت نمی‌شویم بلکه خوشحال می‌شویم که این‌قدر عاجز هستید و برداشت شما محدود است.»

اسرائیل زنده نخواهد شد
محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که «دوران فرهنگ غلبه اندیشه صهیونیست‌ در جهان به پایان رسیده است.»

وی نخستین بار در سال ۲۰۰۵ ابراز امیدواری کرده بود اسرائیل از نقشه جهان محو شود.

به گزارش خبرگزار فارس، آقای احمدی‌نژاد گفت:‌ «اسرائیل حتی با انفاس حامیانش هم زنده نخواهد شد.»

وی هفته گذشته گفته بود برگزاری سالگرد شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل نمی‌تواند این «جسد متعفن و فاسد را نجات دهد.

وضع مردم بهتر شده است
رییس جمهور ایران همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت اقتصادی مردم گفت: «وضعیت معیشت مردم بهتر از قبل است.»

احمدی‌نژاد در حالی از بهبود وضعیت اقتصادی مردم خبر می‌دهد که در دو هفته پیش، بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی نرخ تورم در این کشور را حدود ۲۰ درصد اعلام کرده است.

با این وجود آقای احمدی‌نژاد افرود که قدرت خرید مردم در ۳ سال اخیر افزایش یافته و وضع دهک‌های پایین بهبود یافته است.

نظرهای خوانندگان

کاشکی مثقالی از قدرت تکلم زبان (تنها ماهیچه زنده درپیکر نظام) در دل بود که خود بگوید نه آنکه دهان دیگری از آن بگوید!!!

-- بدون نام ، May 13, 2008 در ساعت 03:16 PM

جالب بود! داستان های کوتاه فرق کرده. الان بیشتر فانتزی و خیالی می نویسن. قبلن اینطوری نبود. احمدی نژاد آینده درخشانی داره اگه همینطوری ادامه بده... پیشنهاد می کنم داستان های در رابطه با احمدی نژاد رو در مجموعه ای با عنوان ضد هزار و یکشب جمع کنن.(حدود سه سال و اندی میشه). هزار و یکشب کیفیت نجات دهندگی داشت. شهرزاد و احمدی نژاد!

-- فرهاد ، May 13, 2008 در ساعت 03:16 PM

کدام خواست مردم !!! آقای نژاد شما و سفارت انگلیس اگر جلو مردم ایران را ول کنند تمامی مردم ایران حتا اهل عیال خودتان و اهل و عیا سایر بیوت متبرکه همگی به کشور برادر انگلیس اساس کشی خواهند کرد. چرا آخر جوک می گویی برادر. حرف مفت یعنی اینقدر بی ارزش است. بقوی انوری شاعرک: باد هم ارزش این حرف فزونتر دارد. امیوارم فارسی بلدت باشه.

-- بدون نام ، May 13, 2008 در ساعت 03:16 PM

khob aghaye ahmadi malomol hal tashryf darand va hich taajobi jayez nist darmoredeshon

-- mmm ، May 13, 2008 در ساعت 03:16 PM

اگر تعطیلی سفارت بریتانیا خواست ملت است، چرا در این 30 سال این همه از آقازاده ها و نور چشمی ها برای تحصیل (و شاید عبادت) راهی انگلیس شدن.

-- mohammad ali ، May 13, 2008 در ساعت 03:16 PM

I'm wondering why we should always one side of the problem. Is there anybody on the planet who think that the Westerners's attitude toward the nuclear issue is not totally fair. their reasoning, at the best, is we don't know if you intend to make a bomb, so please stop doing the whole thing!

-- mohamad ، May 14, 2008 در ساعت 03:16 PM

سلام
خواست ملت که هست... ولی تیتر شما دروغ است . این مراسم زنده پخش شد و همه دیدند که آن خبر نگار به ابراز انزجار نسبت به انگلیس پرداخت و خواستار تعطیلی سفارت بریتانیا شد که رئیس جمهور گفت که آنها از ماها مهلت خواسته اند که خاطرات بد ملت از خود را پاک کنند! و هنوز برای این کار فرصت هست!
به نظرم خواننده های شما بهترین کاری که میتونن بکنن اینه که غیر از زمانه یه سایت خبری دیگه برای خودشون انتخاب کنن چون شما بدجور اخبار رو ضد حزب الله یا به نفع خودتون تغییر میدید!!!!

ولعاقبه للمتقین!

-- میم نقطه ، May 14, 2008 در ساعت 03:16 PM

با اینکه سیاست های آقای احمدی نژاد را در عرصه داخلی موفق نیست اما در عرصه بین الملل سیاست های کاملا منطقی توسط ایشان اتخاذ میشود
.

-- امین کیا ، May 14, 2008 در ساعت 03:16 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)