تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویی در مقابل سفارت بریتانیا در تهران

گروهی از دانشجویان با تجمع مقابل سفارت بریتانیا در تهران، در اعتراض به نقش بریتانیا در شکل‌گیری اسرائیل، خواستار اخراج سفیر بریتانیا و بسته شدن سفارت این کشور در ایران شدند.

این تجمع ظهر امروز (سه‌شنبه) به مناسبت شصتمین سال تاسیس اسرائیل در حالی از سوی دانشجویان دانشگاه‌های تهران برگزار شد که محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری خود با خبرنگاران اسرائیل را موجودی «مرده» خواند.

در این تجمع که گزارش آن از سوی خبرگزاری فارس مخابره شده، دانشجویان از مقامات آمریکا خواستند تا اسناد روابط تاریخی واشنگتن و تل‌آویو را منتشر کند.

این دانشجویان همچنین با سر دادن شعار‌هایی برضد آمریکا، بریتانیا و اسرائیل آمادگی خود را برای جهاد علیه این کشور‌ها در صورت صدور حکم جهاد از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا هم گزارش داد، دانشجویان پلارکارد‌هایی با مضمون اظهارات آقای خامنه‌ای در مورد مسئله فلسطین را با خود حمل می‌کردند.

آنان همچنین با سردادن شعار‌هایی خواستار مرگ قدرت‌های حامی اسرائیل و اتحاد همه مسلمانان جهان علیه این کشور شدند.

این برای نخستین بار نیست که دانشجویان در برابر سفارت بریتانیا تجمع کرده و خواستار بسته شدن این سفارت‌خانه می‌شوند. پیش از این در سال گذشته نیز دانشجویان دانشگاه‌های ایران با برپایی تجمعاتی در مقابل این سفارت نسبت به حضور ارتش بریتانیا در عراق اعتراض کرده بودند.

در بیانیه پایانی دانشجویان خطاب به قدرت‌های جهان آمده است که از تاسیس رژیم اسرائیل پشیمان خواهند شد.

سال گذشته گروهی از دانشجویان ایران در اقدامی متفاوت، برای ترور چند مقام بلند‌پایه اسرائیل جوایز نقدی هنگفتی در نظر گرفته بودند.

به‌گفته این دانشجویان تامین جوایز نقدی این ترور قرار بود از محل فروش کلیه آنها تامین شود.

نظرهای خوانندگان

وقتی می گویید دانشجویان خواننده ی مقاله تمام دانشجوهای ایرانی را در نظر می گیرد در صورتیکه به خوبی می دانیم که اینگونه تجمع ها در برگینده ی قشر بسیار خاصی هستند نه تمام دانشجویان .

-- م.ج ، May 13, 2008 در ساعت 10:54 AM

دانشجویان؟؟؟؟؟؟

-- شهرزاد، تهران ، May 13, 2008 در ساعت 10:54 AM

adam vaghean baraye ina taasof mikhure,forushe kollie baraye terur?!aslan vase chi terur va jang?khudeshun ke az lahaze fekrio aghli moshkel daran,ma mellat ro ham rooz be rooz badbakhttar mikonan,in rejim kei mikhad jangesh ba tamame donya tamum beshe?!

-- sahar ، May 13, 2008 در ساعت 10:54 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)