تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار وزیر خارجه عربستان به ایران

سعود الفیصل وزیر امور‌خارجه عربستان هشدار داد که حمایت ایران از «کودتای حزب‌الله در لبنان»، بر روابط تهران با کشورهای عربی و اسلامی تاثیر خواهد گذاشت.

آسوشیتدپرس از ریاض گزارش داد، شاهزاده سعود الفیصل از همه کشورهای منطقه خاورمیانه خواست به استقلال لبنان احترام بگذارند و از دامن‌زدن به تنش‌های قومی در این کشور خودداری کنند.

ایران و سوریه متهم به حمایت از حزب‌الله که از سوی ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، هستند اما آن‌ها دخالت در امور داخلی لبنان را رد کرده‌اند.

کنفرانس مطبوعاتی امروز (سه شنبه) وزیر امور‌خارجه عربستان سعودی در حالی برگزار شد که ارتش لبنان اعلام کرده است در صورت لزوم سربازانش از شدت عمل بیشتری برای برقراری نظم در این کشور استفاده خواهند کرد.

عربستان‌سعودی از متحدان سعد حریری فرزند رفیق حریری است. پس از ترور رفیق حریری، بحران‌های سیاسی در لبنان این کشور را از وضع عادی خارج کرده‌است.

نظرهای خوانندگان

جناب آقای رییس جمهور با سیاست های نابخردانه خود چهره ی بین المللی ایران را به کلی بی آبرو کرده و زمینه را طوری فراهم کرده که هر کس به خود اجازه می دهد حرفهای گنده تر از قدش به ایران و ایرانیان بزند

-- م.ج ، May 13, 2008 در ساعت 11:19 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)