تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احضار سفیر بریتانیا به وزارت خارجه ایران

وزارت امورخارجه ایران با فراخواندن جفری آدامز سفیر بریتانیا در تهران، مراتب اعتراض خود را به حکم یک دادگاه بریتانیایی در مورد خروج نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی آن کشور، اعلام کرد.

سه قاضی بریتانیایی ۱۸ اردیبهشت ماه بر حکمی مبنی بر نادرست بودن اقدام دولت این کشور در زمینه معرفی کردن سازمان مجاهدین به عنوان یک سازمان تروریستی صحه گذاشتند.

این اقدام با واکنش دولت بریتانیا و ایران موجه شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران یک روز پس از صدور این حکم اعلام کرد که این اقدام باعث بی‌اعتبار شدن تلاش‌های بریتانیا در مقابله با افراط‌گرایی شده و پیامدهایی جدی برای صلح امنیت و روابط بین‌المللی به دنبال خواهد داشت.

به‌گزارش خبرگزاری ایرنا، مهدی صفری، معاون اروپای وزارت امورخارجه در مورد محور مباحثی که ایران با سفیر بریتانیان در میان گذاشته است، گفت که از سفیر این کشور خواسته است تا مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را به مقامات عالیه کشورش منتقل نماید.

براساس گزارش این خبرگزاری، جفری آدامز هم در این جلسه گفت: « من با تأیید کامل نظر دولت و مردم ایران مبنی بر تروریستی بودن این گروهک، موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به مقامات بریتانیا منتقل خواهم کرد.»

وزارت کشور بریتانیا از سال ۲۰۰۰ میلادی سازمان مجاهدین را گروهی تروریستی دانست و فعالیت‌های آن را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

سازمان مجاهدین خلق، به‌عنوان بزرگترین گروه مخالف جمهوری اسلامی، سه دهه است که علیه ایران در خارج و داخل این کشور فعالیت می‌کند.


در همین رابطه:
درخواست سازمان مجاهدین خلق ایران از اتحادیه اروپا
دولت بریتانیا در مقابل نمایندگان مجلس در باره مجاهدین خلق
اعتراض ایران به حکم دادگاه بریتانیا در مورد مجاهدین
دادگاه بریتانیایی: سازمان مجاهدین خلق، تروریستی نیست

نظرهای خوانندگان

marg bar monafeg

-- monir ، May 12, 2008 در ساعت 03:39 PM

« من با تأیید کامل نظر دولت و مردم ایران مبنی بر تروریستی بودن این گروهک، موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به مقامات بریتانیا منتقل خواهم کرد.»
بیشتر به حرف امرای اسلام می خواند تا از زبان سفیر بریتانیا!

-- محمود ، May 13, 2008 در ساعت 03:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)