تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

عمادالدین باقی بستری شد

عماد‌الدین باقی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر که چندی پیش با اتمام مرخصی استعلاجی بار دیگر روانه زندان شده بود، به علت بیماری بستری شد.

روزنامه کارگزاران امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر نوشته است که عمادالدین باقی یک بار دیگر به بهداری زندان اوین منتقل شده‌است.

این روزنامه به جزئیات بیشتری در خصوص وضعیت این فعال حقوق زندانیان و مخالف مجازات اعدام اشاره نکرده است.

باقی در فرودین‌ماه سال‌جاری پس از گذراندن مرخصی استعلاجی سه ماهه خود، به زندان بازگشته بود.

وی در حال حاضر دوران حبس یک ساله خود را به اتهام انتشار چند مقاله که ۱۰ سال پیش از این منتشر شده و مقامات جمهوری اسلامی آنها بر ضد امنیت ملی می‌دانند، طی می‌کند.

به‌گزارش روزنامه کارگزاران مأموران زندان همچنین وسایل شخصی وی را مورد بازررسی قرار داده‌اند و باقی با صدور نامه‌ای به مسئولان زندان به این اقدام اعتراض کرده‌است.

صالح نیکبخت وکیل مدافع باقی پیش از این اعلام کرده بود که موکلش به‌رغم این‌که بیماریش به‌طور کامل درمان نشده، به زندان اوین بازگشته‌است.

عماد‌الدین باقی، نخستین بار در آذرماه سال ۸۶ به علت بروز مشکلی عصبی در بیمارستان بستری شده بود.

وی که از مخالفان سرسخت مجازات اعدام در ایران است و در سال ۱۳۸۳ جایزه حقوق بشر کشور فرانسه را به دلیل تلاش‌هایش در این زمینه، دریافت کرد، پیش از این نیز بارها به دلیل ابراز عقایدش زندانی شده است.

در فروردین ماه سال‌جاری نیز جایزه مطبوعات بریتانیا به خاطر تلاش‌های باقی در عرصه روزنامه‌نگاری به وی اعطا شده بود.

باقی به افزایش موج اعدام‌ها در سال ۲۰۰۷ اعتراض کرده بود. این در حالی است که مقامات ایران وجود مجازات اعدام را برای ارتقای امنیت کشور ضروری می‌دانند.


در همین رابطه:
نقض حکم سه‌سال زندان عماد‌الدین باقی
عمادالدین باقی به زندان بازگشت
باقی برنده جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاران بریتانیا شد

نظرهای خوانندگان

چه بسیاری که صد برابر بدتر از این در زندان بسرشان امده و می اید و هرگز ذکری هم از انها نمی شود. باقی هم همانند گنجی و سروش از خود نظام است و بزودی سر از امریکا در اورده و به منظومه گرایهای طویل خواهد پرداخت. اصلا جای نگرانی نیست.

-- بدون نام ، May 12, 2008 در ساعت 11:30 AM

جالبه 10سال قبل و حالا مجازات میشه
داستان قیف وقیر است

-- ارش ، May 13, 2008 در ساعت 11:30 AM

dorood bar baghi

-- mahoor ، May 13, 2008 در ساعت 11:30 AM

خانم یا آقای بی نام من نمی دونم شما چند سالتونه و چه قدر در مورد آقای باقی اطلاعات دارید.ولی این چیز ها اصلاً مهم نیست.هر کسی با هر سنی و در هر جایگاهی و حتی با هر مذهبی تنها به حکم انسانیت و ندای وجدان خودش نباید در مورد یک انسان قضاوت بکند. حرف من آقای گنجی و یا سروش نیست هر چند که خود را در مقام قضاوت در مورد این دو نیز نمی بینم.اما مسئله ی آقای باقی حقاً با این دو مورد فرق دارد.شاید اندکی مطالعه درباره ی ایشان و کارهایشان مدعای من را به شما ثابت کن.

-- ? ، May 13, 2008 در ساعت 11:30 AM

جناب بی‌نامی که درباره‌ي شخصيت نازنينی و رنج‌کشيده‌ای چون عماد باقی افسانه‌پردازی می‌فرماييد، تا امثال سياه-سفيد بينی چون شما اکثريت دارند، گره‌ای از اين مملکت فسادزده‌ی به تباهی کشيده‌ی رو به اضمحلال گشوده نخواهد شد. دريغ و درد از ايران و ايرانی.

-- گرگانی ، May 13, 2008 در ساعت 11:30 AM

این بی نام،چندان هم به بیراه نرفته است...شاید تنها ایرادی که بشود به او گرفته این باشد که یادش رفته بهتر است به جای بتمرگ از بگیر بخواب استفاده کند...باقی هم می تواند مثل گنجی،چه می دانم علی افشاری،سازگارا و خیلی معترض های دیگر سر از ینگه ی دنیا در بیاورد و هر هفته در صدای آمریکا مواضع تازه و کهنه اش را مرور کند ..این نه به معنای نفی مبارزه اش؟ یا مقابله یا عتراض اش در ایران است و نه به معنای سخیف کردن اینها که می روند آ نطرف تر و در شبکه های فارسی زبانی که دم از تغییر می زنند،سخنرانی میکنند...بدی اش اینجا است که بی نام درست می گوید خیلی ها هستند که چون پیش از دستگیری شان نتوانستته اند اسم ورسمی دست وپا کنند ،حالا بدون اینکه بدبختی شان به چشم اهالی رسانه بیاید دارند ،روزی هزار بار تقاص پس می دهند...اینها بعید است دست شان به ینگه ی دنیا و مشاورت کاخ سفید وامور بین الملل و رایزن فرهنگی سفارتی و الخ در امریکا برسد اما این هم دلیل خوبی برای ارجح دانستن شان نسبت به امثال باقی و ....نیست .خیلی ساده اینها پیشانی شان به قدر کفایت بلند نبوده

-- سارا ، May 14, 2008 در ساعت 11:30 AM

واقعا برای افکار پلید شما جای تاسف است که اینقدر راحت در مورد شخصیت افراد قضاوت می کنید.

-- بدون نام ، May 14, 2008 در ساعت 11:30 AM

man nemidonam che begam dar morede in nazarha hamin ghadr midanam ke ahmaghane ast vaghty ensany ra nemishenasim intur bad dar bareash harf bezanim. ba ehteram bynam

-- بدون نام ، May 15, 2008 در ساعت 11:30 AM

تا وقتي ما در مورد يك خبر اينقدر به يكديگر مي پريم فكر جامعه دمكراتيك داشتن ازسرمان هم زياد است .

-- سارا-ع ، May 16, 2008 در ساعت 11:30 AM

Zende bad baghi,vaghean mardie ke hameye zendegisho vaghfe agah kardane mardom karde,paydar bashe hamishe

-- Bi nam ، May 16, 2008 در ساعت 11:30 AM

TANHA CHIZI KEH GHAT'I HAST, HAMAN ADAME GHAT'IAT AST.... bad az in sokhane hakimaane!, bayad begam ke motale'e kelid halle hameye in dava hast. Khoondane tarikhe mo'aser va negaahe tahlili peyda kardan kheili komak mikone keh harfhaye ehsaasi va hayejanzade nazanim. Motale'e vaghe'an beyn ma Iraniha kam boode va hast. Az tarafi bayad begam ageh kasi az daroon nezaam taghir karde va emrooz eshkalat ro bayan mikonad, arzeshmand ast. Bahs mojaazaat baraye karhaye gozashte chize digarist, va be ja ham hast. Az khodemoon soaal konim, "cheghadr az afkaare BAGHI ro khondim" ya "SOROUSH" ro. Jameeye ma shode HASRAT va GHAME GOZASHTE. Hamin Ahmadinejaad ageh roozi bere, eddeye ziadi khahand goft: " OOn adame khoobi bood va dasht mobareze mikard....." Toro khoda berid motale'e konid va inghadr vaght tooye McDonald o Tim Hortons o Walmart nazarid .

-- Morteza ، May 17, 2008 در ساعت 11:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)