تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سینیوره: ارتش، مخالفان را از خیابان‌ها بیرون کند

فواد سینیوره نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که دولت پس از کودتای حزب‌الله سقوط نخواهد کرد و از ارتش خواست تا بلافاصله افراد مسلح را از خیابان‌ها بیرون کنند و به تحصن مخالفان در مرکز بیروت پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سینیوره در نخستین نطق عمومی خود از آغاز درگیری‌های بین طرفداران مخالفان و موافقان دولت و تسلط حزب‌الله بر غرب بیروت اعلام کرد: «به قلب دمکراسی ضربه وارد شده است اما حکومت لبنان در برابر کودتاچیان سقوط نخواهد کرد.»

وی از ارتش خواست تا امنیت را برای همه و در همه مناطق برقرار و بلافاصله افراد مسلح را از خیابان‌ها خارج کند.

مخالفان مورد حمایت سوریه و ایران، در اعتراض به دولت سنیوره از دسامبر 2006 چادرهایی را در مرکز بیروت و در برابر دفتر نخست‌وزیری برپا کرده‌اند که این مسئله موجب اختلال در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این بخش شده است.

بر اساس این گزارش، وی از مقر نخست‌وزیری در انتقادی تقریبا غیر مستقیم از ارتش اعلام کرد که ارتش باید مسئولیت‌های ملی خود را بی‌درنگ انجام دهد و این مسئله تاکنون انجام نشده است.

ارتش تاکنون در طول خشونت‌هایی که به کشته شدن 29 تن انجامیده منفعل عمل کرده است.

نخست ‌زیر لبنان از فرماندهی ارتش خواست تا با محافظت از آرامش مدنی به همه مسئولیت‌های خود عمل کند.

وی اعلام کرد: «سلاح‌های حزب‌الله را پس از استفاده علیه ملت لبنان دیگر نمی‌توان مشروع دانست.»

سنیوره افزود که ما هرگز در این مسئله که حزب‌الله بتواند بیروت را در چند ساعت به اشغال خود درآورد شکی نداشته‌ایم اما حتی اگر این جنبش در استفاده از سلاح‌های خود فراتر رود تسلیم نخواهیم شد.

وی گفت که ما به حزب‌الله اعلام جنگ نکرده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد، اما شبه‌نظامیان این حزب و شبه‌نظامیان امل وابسته به نبیه بری، خانه‌ها و محله‌های بیروت را به اشغال خود درآوردند و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

نظرهای خوانندگان

درودبرحزب اله ورهبرقهرمانش سيدحسن

-- يوسف ، May 11, 2008 در ساعت 01:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)