تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هادی قابل: پشیمان نیستم

هادی‌قابل، روحانی میانه‌رو، که در زندان بسر می‌برد، اعلام کرد که به‌هیچ وجه از راهی که انتخاب کرده پشیمان نیست و برای تحقق جامعه‌ای «بدون استبداد و خودکامگی» همچنان تلاش خواهد کرد.

این پیام، پنجشنبه گذشته در مراسمی که برای تجلیل از فعالیت‌های این روحانی میانه‌رو در دفتر حزب مشارکت برگزار شده بود قرائت شد.

به‌گزارش وب‌سایت نوروز (ارگان حزب مشارکت)، هادی قابل که پیامش توسط فرزندش قرائت می‌شد، همچنین اعلام کرد: «برای قطع ریشه‌های استبداد از پیکره جامعه و رسیدن به بهار با طراوت دموکراسی، مردم سالاری و آزادی اکنون هم باید هزینه پرداخت و از آن نهراسید.»

وی در عین‌حال خوشحالی خود را از این‌که به عنوان عضو کوچکی که در ایران علیه استبداد مبارزه می‌کند، اعلام کرد و می‌نویسد: «از راهی که گزیده ام، نه پشیمانم و نه نگران. به ایران آزاد، آباد، بدون استبداد و خودکامگی می‌اندیشم و به آن امیدوارم.»

هادی قابل در حالی زندان بسر می‌برد که دو روحانی بلندپایه به حکم حبس وی از سوی دادگاه ویژه روحانیت اعتراض کرده‌اند.

آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله موسوی اردبیلی از جمله مراجعی در قم هستند که از صدور چنین حکمی انتقاد کرده‌اند.

این درحالی است که هادی قابل در پیام خود می‌افزاید: «اگر چه به ستم و بر خلاف موازین قانونی و دینی مجبور به تحمل زندان هستم. اما خدا می‌داند که کوچک‌ترین هراسی ندارم که بر عکس این عاملان و آمران زندان من هستند که در هراس و وحشتند.»

وی از ۲۰ فروردین ماه سال‌جاری به حکم دادگاهی در ایران در زندان بسر می‌برد.

قابل متهم است علیه امنیت ملی، نظام جمهوری اسلامی و همچنین آیت‌الله علی خامنه‌ای اقدام کرده است.

قوه‌قضائیه ایران که زیرنظر آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت می‌کند وی را به تحمل ۴۰ ماه حبس، خلع لباس و پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرده است.

درهمین رابطه
هادی قابل راهی زندان شد

انتقاد مراجع به بازداشت هادی قابل

تعلیق اجرای حکم هادی قابل

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)