تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دومین ‌بیانیه اروپا در اعتراض به سخنان احمدی‌نژاد

اتحادیه اروپا در دومین بیانیه خود در سه ماه اخیر، اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آن را اظهاراتی «غیر قابل قبول، خطرناک و بی‌ادبانه» خواند.

رئیس‌جمهوری ایران پنج شنبه گذشته، در شصتمین سالگرد تاسیس اسرائیل، این کشور را «جسد متعفنی» خواند که مثل یک موش مرده در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از احمدی‌نژاد خواست که از تکرار این سخنان خصمانه و نیز هر گونه تهدید علیه دیگر ملت‌ها و دولت‌های عضو جامعه جهانی پرهیز کند.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «این نوع اظهارات، شایسته نماینده مقامات ایران نیست.»

براساس این گزارش، احمدی‌نژاد همچنین گفته بود کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند این «جسد متعفن» را دوباره زنده کنند، در اشتباه به‌سر می‌برند.

شیمون پرز رئیس‌جمهور اسرائیل نیز جمعه گذشته گفته بود که خشونت‌های اخیر لبنان، از سوی ایران که به دنبال کنترل خاورمیانه است، ایجاد شده است.

پیشتر اتحادیه اروپا در ششم اسفند ماه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای به اظهارت ضد اسرائیلی احمدی‌نژاد اعتراض کرده بود.

در بيانيه رياست اتحاديه اروپا آمده بود: « اتحاديه اروپا از ايران مي‌خواهد تا سخنان خصمانه را متوقف كرده و از هرگونه تهديد برضد ساير كشورها و اعضاي جامعه بين‌المللي خودداري كند.»

در همین رابطه
جدال لفظی رؤسای جمهور ایران و اسرائیل

احمدی نژاد: اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

محکومیت سخنان ضد اسرائیلی احمدی‌‌نژاد از سوی اروپا

نظرهای خوانندگان

اتحادیه محترم اروپا خوب است برای خانم کلینتون هم بیانیه بدهد که میخواهد ایران را محو بکند یا برای کسانی که در دانشگاههای اروپا طرح حمله اتمی به ایران را مطرح می کنند.

-- rezar ، May 11, 2008 در ساعت 11:12 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)