تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

« سوریه و ایران متهمان حوادث لبنان»

دولت جورج بوش، ایران و سوریه را متهم کرد که با تحریک اعضای حزب‌الله لبنان به حملات مسلحانه بر ضد دولت، به موج خشونت‌ها در این کشور دامن می‌زنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از آن‌که حزب‌الله کنترل بخش وسیعی از بیروت را به دست گرفت، کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا چنین نمایش قدرتی را که بنا بر اظهارات روز گذشته وی از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شود، محکوم و بار دیگر بر حمایت قاطع آمریکا از ائتلاف شکننده فواد سینیوره نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد.

رایس گفت: «حزب‌الله و همپیمانانش با حمایت ایران و سوریه، غیرنظامیان بی‌گناه را می‌کشند و زخمی می‌کنند و موجبات تضعیف دولت مشروع لبنان و دیگر نهادهای این کشور را فراهم می‌آورند.»

رایس افزود: «حزب‌الله برای تشکیل دولت در دولت، همپیمانان خود را استثمار کرده و برای دیگر لبنانی‌ها ارزشی قائل نیست.»

لینک‌های مرتبط در بالاترین

وی در بیانیه‌ای که پس از دیدار با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل و وزیرخارجه عربستان سعودی و فرانسه در خصوص بررسی اوضاع لبنان صادر شد گفت: «ما در جریان بحران کنونی کنار دولت لبنان و شهروندان صلح‌طلب آن ایستاده‌ایم و از آن‌ها برای تحمل و مقابله با چنین بحران حمایت خواهیم کرد.»

کاخ سفید نیز اعلام کرد که آمریکا با دیگر دولت‌های منطقه و شورای امنیت سازمان ملل وارد مذاکره شده است تا اقداماتی که باید برای پاسخگویی عاملان خشونت‌های بیروت صورت گیرد را مورد بررسی قرار دهد.

براساس این گزارش، مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران و سوریه نقش فعالی در تشدید خشونت‌های لبنان ایفا می‌کنند که از چهارشنبه گذشته دست کم چهارده کشته و بیست زخمی برجا گذاشته است.

مک کورمک افزود که اکنون ما شاهد فعالیت گروه‌ها و افراد معروف به داشتن ارتباط و همکاری با سوریه هستیم. گروه‌هایی که همکاری و تعامل با یکدیگر را آغاز کرده‌اند و نقش بسیار فعال‌تری در شعله‌ور کردن آتش خشونت‌ها و حملات ایفا می‌کنند و در حال بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی لبنان هستند.

در همین رابطه
درگیری‌های خیابانی در بیروت

حمایت جریان حاکم لبنان از سنیوره

گزارش‌های ضد و نقیض از پایان درگیری‌ها در بیروت

نظرهای خوانندگان

خانم رايس است ديگر!!
ايشان نمي گويد رژيم خونريز آمريكا در افغانسان و عراق چه غلطي مي كند؟! دكراسي را با گلوله و جنگ و خونريزي مي آورند! طالبان را خودشان توليد!! كردند تا بهانه اي باشد براي لشكركشي و خونريزي. صدام را خوشان مجهز و حمايت كردند تا براي سلطه بر نفت منطقه بهانه داشته باشند. اگر آمريكا دخالت نمي كرد در سال 1361 گور صدام كنده شده بود.
خودشان دنيا را به آتش مي كشند كسي نيست در برابر آنها نفس بكشد. دنيار را ملك خود مي داند. همه از اينهمه زورگويي به كشورهاي ضعيف به تنگ آمده اند.
نام آمريكا براي من، مثل كابوس است مثل جنگ و خونريزي است مثل قتل عام است مثل بمب و موشك است. حكومت آمريكا براي جهان تداعي كننده وحشت و ناوجنگي و هواپيماي بمب افكن است.

-- سيامك ، May 10, 2008 در ساعت 02:00 PM

خانم رایس و آمریکای دموکراسی خواه فعلا بیایند درباره کشتار ویتنام ، عراق ، افغانستان ، یوگوسلاوی و ... پاسخ بدهند . آیا دولت آلنده در شیلی مشروع نبود که آمریکا قتل عام راه انداخت ، آیا دولت کاسترو در کوبا مشروع نبود که سالهاست زیر تحریم است ؟ ، آیا عربستان و کشورهای کثیف عربی مشروع هستند که آمریکا کاری به شون ندارد ؟ آیا مارتین لوترکینگ و ویکتور خارا و چه گوارا و مرتضی کیوان و لومومبا انسان های شریفی نبودند که با حمایت آمریکا از دولتهای فاسد و دیکتاتور در راه آزادی کشته شدند ؟
خانم رایس! ایران و سوریه روی دیگر آمریکا هستند.

-- ا.م ، May 11, 2008 در ساعت 02:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)