تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نمایش نخستین موتور خودرو ساخت ایران در آلمان

نخستین موتور خودرو ساخت ایران، در بزرگترین نمایشگاه تخصصی موتور جهان در شهر اشتوتگارت آلمان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، متخصصان ایرانی برای اولین بار در بین کشورهای اسلامی به فناوری طراحی و تولید موتور خودرو دست یافته‌اند. ابن موتور دوگانه‌سوز است و با مشاركت كشور آلمان طراحی و ساخته شده است.

امیرحسین برادران قناد، رئیس اداره ارزیابی و مهندسی فروش مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) گفت: این موتور قابلیت پیمایش بیش از ۳۰۰ کیلومتر را با یک مخزن گاز دارد. این موتور پایه گازسوز، استاندارد آلودگی یورو ۴ را دارد.

وی افزود: این موتور قابلیت کار با گاز فشرده طبیعی را دارد و منطبق با استانداردهای زیست‌محیطی است، تمام قطعات این موتور گازسوز براساس شرایط سخت کاری طراحی شده‌است.

نخستین نمونه موتور ملی ایران، در دهمین نمایشگاه تخصصی موتور اشتوتگارت که از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در این شهر با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود، عرضه شد.

گزارش خبرگزاری فارس نیز حاکی‌است، تولید انبوه این موتور به تازگی آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری بین ۲ تا ۵ هزار دستگاه از موتور ملی تولید شود.

ایسکانیوز نیز از نصب شدن موتور ایرانی بر روی ۴۰۰ خودروی سمند خبر داده‌است. سمند یک مارک ایرانی خودرو است که از آن به نام خودروی ملی یاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو در باره موتور ملی گفت: سه موتور در این زمینه طراحی شده که موتور اول هزار و ۷۰۰ با مشارکت علمی و دانش فنی با آلمانی‌ها استخراج شده و موتور دوم هزار و ۷۰۰ پرخوران است که تا ۱۳ ماه دیگر به اتمام رسیده و روی خودروی سورن نصب می‌شود.

زالی افزود: این موتور قابلیت نصب روی خودروهای پژو ۴۰۵، ۲۰۶، زانتیا و لوگان را دارد. وی همچنین هزینه تمام شده برای ساخت این موتور را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)