تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از سخنان موعود‌گرایانه احمدی‌نژاد

در پی اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر این‌که امام غایب شیعیان، به دولت وی و مدیریت کشور کمک می‌کند، برخی روحانیون ایران به او توصیه کردند به مسائلی بپردازد که دنیایی‌تر هستند.

احمدی‌نژاد همواره خود را از فداییان امام دوازدهم شیعیان می‌داند که شیعیان معتقدند بیش از هزار سال پیش از نظرها غایب شده است و روزی برای هدایت مردم ظهور خواهد کرد.

با این حال احمدی‌نژاد روز دوشنبه در سخنانی در جمع طلاب که از شبکه اول تلویزیون ایران پخش شد، پرحرارت‌تر از گذشته بر این اعتقاد خود تأکید کرد که حضرت مهدی در سیاست روزمره ایران نقشی کلیدی و حیاتی ایفا می‌کند.

به گزارش روزنامه کارگزاران، رییس‌جمهور ایران در این سخنرانی گفت: «امام زمان دارد جهان را مدیریت می‌كند و ما داریم می‌بینیم دست هدایت آقا امام زمان در همه امور كشور نمایان است.»

هم‌چنین وی در این سخنان که به نظر می‌رسد مربوط به جلسه یک ماه پیش خود با طلاب و روحانیون مشهد باشد، گفت که امام مهدی در برخی از امور همچون سخنرانی پرتنش او در دانشگاه کلمبیا، یاری‌اش کرده است.

این در حالی است که دو تن از روحانیان برجسته ایران گفته‌اند بهتر است احمدی‌نژاد به جای چنین سخنانی، به مسائل اقتصادی تمرکز داشته و پاسخگوی مسائل مبتلابه جامعه مانند گرانی و تورم باشد.

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، یکی از تشکل‌های محافظه‌کار ایران گفت:‌ «اگر اظهارات احمدی‌نژاد در مورد مدیریت امور را به مدیریت درست از سوی ایشان تعبیر کنیم، باید بسیاری از اشتباهات را پای امام زمان بگذاریم که این لطمه جبران‌ناپذیری به اعتقادات جوانان می‌زند.»

به نوشته روزنامه کارگزاران وی افزود: «قطعاْ امام زمان، تورم ۲۰ درصدی، گرانی‌ها و خیلی اشتباهات را بر ملت نمی‌پسندد.»

علی عسگری نماینده مشهد و از اعضای فراکسیون حز‌‌بالله مجلس نیز به رییس‌جمهوری توصیه کرد که مدیریت کشور را به امام زمان ربط ندهد.

عسگری خطاب به احمدی‌نژاد گفت:‌ «بهتر است ایشان پاسخگوی مسائل مبتلابه جامعه مانند گرانی و تورم باشد و تکیه‌گاهشان بر عرش نباشد، زمینی فکر کنند و به مدیریت امور اجرایی بپردازند.»

روزنامه اعتماد ملی هم در سرمقاله امروز خود با انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد نوشت:‌ «چگونه می‌شود که برخی در اداره جهان تحت هدایت باشند؛ اما برای مثال از کنترل قیمت گوجه‌فرنگی، برنج و مایحتاج مردم ناتوان؟»

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود همچنین افزود: «سوء رفتارهایمان به ارزش‌ها و استفاده ابزاری و نابجا از باورهای پاک مردم و مقدسات دینی کمتر از اصل آن بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها نیست.»

احمدی‌نژاد از زمان به روی کار آمدن در سال ۱۳۸۳ همواره گفته است دولت او راه را برای ظهور حضرت مهدی هموار می‌کند.

وی هم‌چنین مخالفان خود را به خاطر «اعتقاد نداشتن به نزدیک شدن زمان ظهور امام زمان» سرزنش کرده است.

نظرهای خوانندگان

به نظر من این احمدی نژاد تا یه حدی حق داره،در مورد اینکه مملکت رو امام زمان اداره می کنه.
من یادمه زمانی که ایران بودم بعضی وقتا که کارم گیر این اداره ها و سازمان های دولتی می افتاد وقتی می دیدم تا چه اندازه امور یه ممکلت به وسعت و جمعیت ایران توسط افراد بی لیاقت و نا کارا اداره می شه و تا چه حد این تشریفات اداری ایران روی هوا می چرخه،با خودم می گفتم نه بابا امکان نداره یه مملکت با این سیستم سی سال دووم بیاره حتما یه امام زمانی هست که پشت سر اینا وایساده...

-- مهدی ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

پس از امام زمان هم اميدی نيست، اگر حکومتش چنين باشد

-- موعود ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM


عینهو انگار در یک بیمارستان روانی بیماران با هم دعوا میکنند.
فاصله

-- بدون نام ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

گویی جهل وبی خردی برای این معظم له کافی نبود که شریکی هم برای قادر متعال به سر لوحه نورانی!! گفتارتنش اور!! خود افزود. کاشکی یکی از این روحانیون!!! به این یک متربشر توصیه می کرد تا حداقل یک در عمرخود قران را بخواند که بلکی در مورد منشا مدیریت زمین و کاینات ذره ای بیاموزد. حقا که حدود و مرزی بر جهل و حماقت انسان نیست.

-- بدون نام ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

من فکر می کنم که حرف ایشان درست است. تنها اعتقاد به چنین موهوماتی می تواند یک مملکت را به چنین ویرانه ای تبدیل نماید.

-- بدون نام ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

فقیه عالیقدرمسول مشکلات مملکت را دنیای غرب میداند و نوچه اش مقصر را امام پنهان در غیب.

-- بدون نام ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

احمدی نژاد هم حسابی افتاده رو دور، بابا کوتاه بیا بسه، با این حرفهایی که می زنی همون یه کم احترامی که به اسلام مونده هم از بین می ره .

هر چیزی حدی داره، کمی اعتدال خوب است.

-- مریم ، May 7, 2008 در ساعت 05:00 PM

اين سخنان كاملا درست است - چرا انتقاد مي كنيد؟
دلايل بارز آن هم حبس و تاديب و تنبيه چند مبلغ كوچك امام زمان است كه مي شناسيد كه مي بايست براي بزرگ شدن راه درست مديريت كردن را بياموزند

-- ميرناصر بوذري ، May 8, 2008 در ساعت 05:00 PM

خانمها آقایان... قضیه جدی تر از این حرفاست. آقایان رسمن قاطی کردند.
مدرس زمانی جمله ای گفت که در تاریخ این مرز و بوم ماند خواهش می کنم بدون شرح وبسط من، فقط در مورد این جمله عمیقن غور بفرمایید. جهت تاکید فقط، مدرس آخوند بوده .فرمودند:
سیاست ما عین دیانت ماست.

-- شهرام ، May 8, 2008 در ساعت 05:00 PM

ظاهرا برای احمدی نژاد که در وسط معضلات عدیده گیر افتاده است راه برون رفتی باقی نمانده است و امام زمان بازی که از مدتها قبل برای تحمیق توده ها مورد استفاده قرار گرفته بود دستاویز وی می باشد.

-- ناقد ، May 8, 2008 در ساعت 05:00 PM

با اینگونه سخنان رییس جمهور ایران، آیا جای تعجب دارد که جهان به شدت نگران احتمال داشتن بمب هسته ای توسط دولت اوست؟

-- وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا - گروه فرارسی دیجی ، May 8, 2008 در ساعت 05:00 PM

متاسفانه دین به دستاویزی برای غارت و چپاول ثروت این مردم و مرز و بوم تبدیل شده و آنقدر قضیه لوث شده که هر شخصی هر چه دلش میخواهد بگوید را به امام و پیغمبر مربوط میکند که از یک طرف خود را قدیس و از یک طرف مغز مردم را شستشو دهد دین به دکان مبدل شده و تا وقتی که مردم کشور ما در این خرافات واهی غلط میزنند باید چنین رییس جمهوری هم داشته باشند که او هم چنین سخنانی ایراد کند تا آنجا که ما خوانده بودیم امام زمان روزی برای اقامه عدل و داد ظهور میکند ولی اینکه اکنون نظاره گر حکومت احمدی نزاد است را حکایت جدیدیست که با استفاده از حماقت اکثر جامعه متاسفانه آقایون از زیر نفت و گاز و دیگر ثروتهای ملی را میدزدند واز آن سو چرندیات تحویل میدهند که در خاتمه عرایضم متاسفانه لیاقت ما مردم همین است آگر نه کجای دنیا قیمت قوت اصلی مردم 2 برابر میشود و مردم جیکشان هم در نمیاد تازه با حرص 3تا3تا کیسه میخرند واقعا که لیاقت ما احمدی نزاد و افکار دقیانوسیشه .

-- kamran ، May 18, 2008 در ساعت 05:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)