تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آزادی برخی از متهمان قتل‌های کرمان

تعدادی از متهمان پرونده موسوم به قتل‌های محفلی کرمان با رضایت اولیای دم و قید ضمانت از زندان آزاد شدند.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، احمد تویسرکانی رییس‌کل دادگستری استان کرمان با اعلام آزادی تعدادی از این متهمان گفت: «این به معنی به مجازات نرسیدن آن‌ها نیست.»

با این حال این مقام قضائی تاکید کرد که اعدام متهمان این پرونده منتفی شده است.
به گفته آقای تویسرکانی در مورد میزان مجازات متهمان این پرونده اختلاف‌هایی بین مقامات قضائی استان کرمان و دیوان‌عالی کشور وجود دارد.

پیشتر غلامعلی ریاحی، وکیل اولیای دم مقتولان در فروردین‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود متهمان این پرونده به نام‌های محمدحمزه. م به پانزده سال زندان، محمد. ی به پانزده سال زندان، محمد. س به خاطر شرکت در قتل نژادملایری به قصاص، سلیمان. ج به دلیل شرکت در قتل نژادملایری و شهره نیک‌پور به دو بار قصاص، چنگیز. س به 6 سال زندان و علی. م به دوبار قصاص محکوم شده بودند.

در طول 5 سال گذشته چهار شعبه دادگاه کرمان در خصوص محکومیت متهمان احکامی صادر کرده‌اند که هربار با نقض شعبه دیوان‌عالی کشور مواجه شده است.

شش متهم این پرونده که گفته می‌شود از بسیجیان شهر کرمان هستند در زمان بازداشت خود اعتراف کرده بودند که در این قتل‌ها تحت‌تاثیر سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی قرار داشته‌اند، اما آقای مصباح بعد‌ها پس از انتشار بخشی از اعترافات آن‌ها با صدور نامه‌ای به دادگاه صدور فتوا در مورد این قتل‌ها را رد کرد.

این شش متهم در سال 81 با انگیزه‌ «رفع فساد و مفسدین از جامعه»، پنج نفر به نام‌های شهره نیک‌پور، محمدرضا نژاد‌ملایری، مصیب افشاری، جمیله اسماعیلی و محسن کمالی را به قتل رسانده بودند.

نظرهای خوانندگان

جای بسی تاسف است که در قرن 21 ام ما در کشوری زندگی می کنيم که تعداد وحشی ها و پرورش دهندگان فکری و جسمی آنها روزبروز افزايش می يابد. آه که زندانيان و سرسپردگانِ آسمان هر روز جنايت تازه ای بر ضد زمين و ساکنانش رقم می زنند.

-- omid ، May 5, 2008 در ساعت 06:30 PM

یاد حکایت سعدی:
سنگ ها را بستند و سگ ها را گشودند...
وای بر ما

-- رضا ، May 6, 2008 در ساعت 06:30 PM

از سعدی:
یکی از شعرا، پیش امیر دزدان رفت و ثنایی بر او بگفت. فرمود تا جامه از او برکنند و از ده به در کنند. مسکین برهنه به سرما همی رفت. سگان در قفای وی افتادند. خواست تا سنگی بردارد و سگان را دفع کند، در زمین یخ گرفته بود؛ عاجز شد، گفت: این چه حرام‌زاده مردمان‌اند؟ سگ را گشاده‌اند و سنگ را بسته.

-- بدون نام ، May 6, 2008 در ساعت 06:30 PM

ا قای مصباح سابقه فتوا در قتل های زنجیره ای را هم دارد
اقای فلاحیان وزبر سابق اطلاعات بهتر در جریان است

-- بدون نام ، May 6, 2008 در ساعت 06:30 PM

ما در ایران همه مهدورالدمان بالقوه هستیم. این افراد بواسطه قانون مجازات اسلامی از بند رها شده اند. وقتی حکومت می تواند با نسبت دادن ارتداد یا محارب و سب النبی شهروندی را اعدام کند، وقتی قاتل می تواند با استناد به همان دستاویزها قتل را توجیه کرده از مجازات فرار کند، وقتی قاتلین وابستگان رسمی به نهادهای نظامی جمهوری اسلامی هستند... تلخترین طنز است از اندیشیدن و دگراندیشی سخن بگوییم.

-- ایران 1400 ، May 6, 2008 در ساعت 06:30 PM

اینان وحشیان قرن 21 هستند

-- porya ، May 7, 2008 در ساعت 06:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)