تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«تحریف»‌ اندیشه‌های آیت‌الله خمینی از سوی کیهان

محمدعلی خسروی، معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، روزنامه کیهان را به تحریف دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی متهم کرد.

اظهارات آقای خسروی که امروز(دوشنبه) در روزنامه کیهان منتشر شده، در واکنش به سئوال خبرنگار این روزنامه مبنی بر مواضع این موسسه در قبال تحریف‌کنندگان اندیشه‌های آقای خمینی مطرح شد. وی در پاسخ گفت: «یکی از تحریف‌کنندگان سخنان و نظر امام(ره) همین روزنامه کیهان است! شما بارها نظرات امام را تحریف کردید!»

روزنامه کیهان در حالی متهم به تحریف دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌شود که محمد‌خاتمی رییس‌جمهور سابق ایران جمعه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان نسبت به تحریف اندیشه‌های آقای خمینی به روحانیون و مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داده بود.

خسروی در پاسخ به اصرار خبرنگار کیهان در بیان انحرافاتی که این روزنامه از اندیشه‌های آقای خمینی ارائه می‌کند، افزود: «چون یکی از سیاست‌های موسسه تنظیم و نشر آثار این است که نمی‌خواهد وارد مسایل جناحی و درگیری های سیاسی شود، در این‌گونه موارد ترجیح می‌دهیم سکوت کنیم و پاسخی ندهیم!»

روزنامه کیهان روزگذشته در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری با انتقاد از نظر فقهی آیت‌الله یوسف صانعی مبنی بر ارجاع حکم سنگسار به زمان ظهور امام داوزدهم شیعیان، این نظرات را نه‌تنها بی‌پایه واساس بلکه مخالف نظرات آیت‌الله خمینی دانسته بود.

متن کامل یادداشت کیهان

در همین رابطه
خاتمی: صدور خشونت، خیانت به انقلاب است

نظرهای خوانندگان

"و پیامبرگفت: پروردگارا قوم من این قران را رها کردند (وبه نظریات فلان بشر چسبیدند!)" ایه ۳۰ از سوره فرقان در قران. نظریات این حضرات کلا پیکش خودشان. همین نضریات این باصطلاح متخصصین دین بوده که باعث اختلاف و کشت و کشتاربین ملتها و بخصوص بین مسلمانان گشته و میشود. خمینی مرد و نظریات خود را با خود برد. صانعی هم بهتر است بفکر اخرت خود باشد و اینکه بعد از مرگش هماند خمینی نقاشان نظام بر صورتش لبخندی ترسیم نخواهند کرد و اینکه جمعیتی نادان جسدش را به هوا پرتاپ نمی کنند. خداوندا به عقل و فهم و دانش یک یک ما بیافزا که راه درست را ازگذرغلط تشخیص دهیم. امین یا رب العالمین.

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 12:10 PM

نظر خمینی تحریف شود یا نه چه می شود مگر آسمان به زمین میخورد بهتر که تحریف شود به اقتصاد مملکت فکری بکنید.

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 12:10 PM

اینها برای حکومت بیشتر احادیث رو هم تحریف میکنن ، پس نباید از تحریف سخنان آیت الله خمینی متعجب بود.

-- رامین از تهران ، May 5, 2008 در ساعت 12:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)