تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد هاشمی از مجالس فرمایشی در جهان اسلام

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل مجالس فرمایشی در کشور‌های اسلامی را برای جوانان مسلمان که شاهد برگزاری انتخابات آزاد در جهان هستند مایه حقارت وشرمساری خواند.

هاشمی در حالی از برگزاری انتخابات فرمایشی در کشور‌های مسلمان انتقاد می‌‌کند که در آخرین انتخابات برگزار شده در ایران، طیف گسترده‌ای از نامز‌های مستقل و میانه‌رو در این کشور اجازه حضور در این دوره از انتخابات را نیافته‌اند.

در اظهارات این مقام بلند‌پایه جمهوری اسلامی که امروز از سوی خبرگزاری‌های ایران منتشر شده، هیچ اشاره‌ای به کشور‌های مسلمانی که تاکنون مجالس آن‌ها فرمایشی تشکیل شده‌، نشده است.

با این حال آقای هاشمی گفت که برخی از کشور‌های مسلمان طوری عمل می‌کنند که تبلیغات غرب علیه آنان، از سوی افکار عموی جهانیان پذیرفته می‌شود.

اتحادیه اروپا در ۲۶ اسفند سال گذشته با صدور اطلاعیه‌ای انتخابات ایران را غیر آزاد و ناعادلانه خوانده بود. این اتحادیه با ابراز «نگرانی شدید» آورده بود که این انتخابات در حد استانداردهای بین‌المللی نبوده و زمینه انتخابات رقابتی واقعی را فراهم نیاورد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از این‌که بیش از یک سوم نامزدها از شرکت در انتخابات منع شده بودند تاکید کرده بود که در انتخابات پارلمانی ایران، معیارها و اصول بین‌المللی نقض شدند چرا که ایرانی‌ها نتوانستند آزادانه طیف گسترده‌ای از نامزدها با دیدگاه‌های مختلف سیاسی را انتخاب کنند.

با این حال رییس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام گفت: «اگر در جهان اسلام به مسئله شوراها توجه شود دیگر کفر جهانی تهمت رعایت نکردن حقوق بشر را به ما نمی‌زند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از مجامع علمی و دینی کشورهای مسلمان برای توجه به حقوق زنان، افزود: «اگر به حقوق زنان توجه نشود غربی‌ها آن را برای ما به سوغات می‌آورند.»

در همین رابطه
انتقاد اتحادیه‌اروپا از انتخابات ایران

نظرهای خوانندگان

آقای هاشمی ! 11 سال دیر به فکر اعاده حثیت افتاده ای . بعضی وقتها ما از آب ماهی مرده میگریم نه تازه!!

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 12:05 PM

در كشوري كه آقاي هاشمي رفسنجاني از آزادي بيان برخوردار نباشد ديگر ما بايد برويم كشك بسابيم.
مهر درخشنده چو پنهان شود ؛ شب پره بازيگر ميدان شود.
بار اولي نيست كه انتخابات فر مايشي است هر وقت اصلاح طلابان باختند فرمايشي است . در نضامب كه احزاب غبر دولتي با بودجه اي مستقل مبتني بر كمك اعضا و مرامنامه اي در مخالفت لا قانون اساسي وجود نداشته باشد < انتخابات چه با تاييد صلاحيت وچه با رد صلاحيت نادرست است

-- رامتين راستين ، May 5, 2008 در ساعت 12:05 PM

باش تا صبح دولتت بدمد

-- بدون نام ، May 8, 2008 در ساعت 12:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)