تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا

یک عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با آمریکا در خصوص امنیت عراق خواستار توقف حملات آمریکا در عراق، پیش از برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با واشنگتن، شد.

خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام ارشد مذاکره کننده با طرف‌های آمریکایی که نام وی اعلام نشده است، نوشت: «در صورتی که حملات وحشیانه آمریکایی‌ها به مردم عراق قطع شود، درخواست آمریکا برای دور چهارم مذاکرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

پیشتر ایران و آمریکا سه دور از مذاکرات را در خصوص امنیت عراق برگزار کرده‌اند.

این مذاکرات همزمان با مناقشه در خصوص نقش منفی ایران در عراق متوقف شده است.

واشنگتن بارها تهران را که به شدت مخالف حضور نظامی آمریکا در عراق است، به مسلح کردن و آموزش گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق متهم کرده است. ایران به شدت این اتهامات را رد می‌کند.

این در حالی است که این مقام مذاکره‌کننده می‌گوید دولت‌های عراق و آمریکا به‌طور رسمی از ایران برای چهارمین دور مذاکرات دعوت بعمل آورده‌اند.

آمریکا ماه گذشته اعلام کرد به دولت عراق اطلاع داده است آماده از سرگیری مذاکرات با ایران است.

ایران پیشتر اعلام کرده بود، تنها در صورت دریافت «درخواست رسمی» از سوی دولت عراق برای شرکت در برگزاری دور بعدی مذاکرات سه‌جانبه، آن را قابل بررسی می‌داند.

تاکنون سه دور از این گفت وگوها در سطح کارشناس و سفیر میان سه‌کشور ایران، عراق و آمریکا برگزار شده است.

درهمین رابطه
ایران از درخواست رسمی آمریکا برای مذاکره خبر داد

نظرهای خوانندگان

آمریکا با کشتاری که در عراق انجام می دهد همه ملتهای آزاده جهان را به خشم آورده است و بخصوص مسلمانان از این کشور متنفر می باشند فلذا جمهوری اسلامی که برای رهایی مردم مسلمان عراق از کشتار بی رحمانه عوامل استکبار تن به مذاکره با امریکا داده است در صورت ادامه مذاکره با امریکا در حالی کشتار مردم عراق توسط امریکا ادامه دارد در نزد مردم مسلمان دنیا یک خیانت به آرمانهای آنها خواهد بود .

-- رضایی ، May 4, 2008 در ساعت 01:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)