تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض ایران به اظهارات هیلاری کلینتون

جمهوری اسلامی در اعتراض به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون که گفته بود در صورتی که این کشور به اسراییل حمله کند، آمریکا ایران را نابود می‌کند، به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز و غیر قابل توجیه هفته گذشته کلینتون درباره ایران ابراز نگرانی شده است.

کلینتون هفته گذشته در جریان رقابت‌های انتخاباتی به عنوان نامزد حزب دموکرات، گفت که قصد دارد به روشنی به ایران بگوید اگر به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، آماده انجام چنین کاری است؛ به این امید که این هشدار، ایران را از حمله هسته‌ای احتمالی علیه اسراییل باز دارد.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با برنامه «صبح به خیر آمریکا» در شبکه ای‌بی‌سی گفت که می‌خواهم ایرانیان بدانند اگر رییس‌جمهور آمریکا شوم و آن‌ها اسراییل را هدف حمله قرار دهند، به ایران حمله خواهم کرد.

در نامه مهدی دانش یزدی معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد به تاریخ ۳۰ آوریل آمده است: «ایران یکی از ملل پیشتاز جهان در مخالفت با تمام سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته ای است.»

در ادامه این نامه همچنین آمده است که جمهوری اسلامی با این وجود «در دفاع از خود و پاسخ به هر گونه حمله علیه ملت ایران و در اتخاذ اقدامات مناسب دفاعی برای محافظت از خویش، هیچ‌گاه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.»

ایران که از سوی آمریکا و متحدانش به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی متهم شده است، در سال‌های اخیر و هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال اقدام نظامی آمریکا یا اسراییل علیه تأسیسات هسته‌ای این کشور، لحن شدیدتری را در پیش گرفته است.


در همین رابطه:
کلینتون، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

نظرهای خوانندگان

وقتی آقای رییس چمهور اسراییل را پاک میفرمودند از نفوذ آنها در آمریکا خبر نداشتند؟

-- علی ، May 1, 2008 در ساعت 06:57 PM

خانم کلینتون ! نابود کردن و کشتن که تخصص نئوکان هاست هنر شما چیست که از آن ها انتقاد میکنید؟

-- امیر ، May 1, 2008 در ساعت 06:57 PM

گفته بودنند زندگی زیباست گفته وناگفته کین بس نکته ها اینجاست. چرااحمدی نزادوکلینتون میخواهند زندگی رااز این همه ادم بگیرند.

-- پری ، May 1, 2008 در ساعت 06:57 PM

عوض گله نداره

-- husain ، May 1, 2008 در ساعت 06:57 PM

Amrikaye jangjou o zourgou va Irane ahmadinejad sar o tahe yek karbassand. Agar be farsi neminevissam bebakhshid, barnameye farsinevis nadaram.

-- Nam ، May 2, 2008 در ساعت 06:57 PM

What Hilary Clinton said about Iran , I read two years ago in newspaper that Bill Clinton said for reporter ,if Iran use atom-weapon , Iran will be destroyed. Hilary Clinton repeated the word of her husband

-- Kawah ، May 3, 2008 در ساعت 06:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)