تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته‌شدن ۹ شورشی کرد در ایران

مطبوعات ایران اعلام کردند که نیروهای سپاه پاسداران این کشور ۹ شورشی کرد را در درگیری‌های استان آذربایجان‌غربی نزدیک مرز ترکیه کشته‌اند که پنج تن از آن‌ها زن هستند.


روزنامه جمهوری‌اسلامی امروز (شنبه) با اشاره به این‌که نیروهای سپاه پاسداران ایران با یک گروه ۱۰نفره از شورشیان درگیر و ۹ تن از آن‌ها را کشته‌اند، نوشت که شورشیان از اعضای شاخه نظامی گروه پژاک بوده‌اند.

این روزنامه ادامه داد: «در اين درگيري از تروريست‌ها، چهار بي‌سيم دستي، ۹ اسلحه، مقاديري چاشني انفجاري و برخي اسناد و مدارك نيز به‌دست آمده است.»

این روزنامه افزود که درگیری‌ها در روستای گنبد نزدیک شهر ارومیه روی داد و یک تن از شورشیان با عبور از مرز وارد ترکیه شده است.

این درحالی است که روزنامه کارگزاران زمان وقوع این درگیری را چهارشنبه‌شب اعلام کرده است.

پیش‌تر خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه در فروردین‌ماه سال‌جاری از کشته شدن یکی از فرماندهان گروه پژاک در درگیری با نیرو‌های بسیج استان کردستان در محور «سروآباد - مریوان» خبر داده بود.

پژاک یا حزب حیات آزاد کردستان، از احزاب ملی‌گرای کرد در کردستان ایران است.

فعالیت این حزب بیشتر در مرز بین ایران و ترکیه و منطقه «قلعه‌رش» در استان آذربایجان غربی است.

پژاک با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه رابطه نزدیکی دارد، اما برخلاف آن حزب، مدعی ایجاد «کردستان بزرگ» نیست و خواستار فدرالیسم و دموکراسی برای ایران و «حل مسئله کرد به شیوه سیاسی» است.

درهمین رابطه
نشست امنیتی ایران و ترکیه برای برخورد با پژاک

کشته‌شدن «یکی از فرماندهان پژاک» در ایران

وزارت اطلاعات از دستگیری اعضای پژاک خبر داد

«افزایش درگیری ایران با نیروهای پژاک»

نظرهای خوانندگان

"پژاک با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه رابطه نزدیکی دارد، اما برخلاف آن حزب، مدعی ایجاد «کردستان بزرگ» نیست و خواستار فدرالیسم و دموکراسی برای ایران و «حل مسئله کرد به شیوه سیاسی» است."
برای همین مسلح هستند نه ؟ چون خواهان حل مسئله به شیوه سیاسی هستند

-- بدون نام ، May 25, 2008 در ساعت 02:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)