تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حکم تخلیه ۹۰ مدرسه در تهران صادر شد

با صدور حکم تخلیه 90 مدرسه استیجاری در تهران، دست‌کم 18 هزار دانش‌آموز در معرض از دست دادن کلاس‌های درس خود قرار گرفته‌اند.

علی‌اصغر یزدانی رییس آموزش و پرورش شهر تهران علت صدور این حکم را نبود اعتبارات کافی برای تامین اجاره‌بهای این مدارس عنوان کرده است.

آقای یزدانی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، افزود:«آموزش‌وپرورش شهر تهران تلاش گسترده‌ای برای رفع مشکل این مدارس دارد.»

به‌گفته این مقام آموزشی، بیش از 35 سال از عمر ساخت 70 درصد از مدارس شهر تهران می‌گذرد و ساختمان‌های آن‌هابه شدت فرسوده هستند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته خیرین مدرسه‌ساز در حدود 47 درصد اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس این شهر را تامین کرده‌اند.

در شهر تهران 321 مدرسه استیجاری وجود دارد.

براساس اعلام مقام‌های آموزشی این شهر، برای بازسازی مدارس فرسوده چهار میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

هم‌اکنون 75 مدرسه در شهر تهران در حال تخریب و بازسازی مجدد است.

پیش از این حبیب‌الله بوربور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایران گفته بود که باید ‪ ۳۲‬هزار مدرسه با ‪ ۱۳۲‬هزار کلاس درس در این کشور برای بازسازی مجدد تخریب شوند.

نظرهای خوانندگان

خانه جمهوری اسلامی لبنان است و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. فعلا" مقامات از شهرداری تهران گرفته تا عالی ترین آنها در فکر بازسازی لبنان و حماس هستند ومدارس ایران اهمیت چندانی ندارد!

-- بدون نام ، May 6, 2008 در ساعت 02:30 PM

khub pooli ke shahrdarie tehran be shiaian lobnan komak karde bud,midadan baraye taimin ye seri az etebarate madrese sazi!

-- sahar ، May 6, 2008 در ساعت 02:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)