تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کمک ۳۰میلیارد ریالی شهرداری تهران به شیعیان لبنان

شواری‌شهر تهران با درخواست اعطای کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهر به شیعیان لبنان موافقت کرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری تهران در حالی از سوی شورای این شهر به تصویب رسید که شهرداری می‌توانست براساس بند‌های ۱۶ و۱۷ راسا اقدام به اهدای این حمایت مالی کند.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه) با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «کمک فکری و نرم افزاری به هم‌دینان و شیعیان لبنانی جز وظایف ما است.»

به گفته این مقام شهری، با این وجود شیعیان لبنان توقعی بیش از این از ایران دارند و متقاضی ارسال کمک‌های بیشتری به شیعیان این کشور هستند.

آقای دانشجو در پاسخ به این پرسش که آیا کمک از منابع مالی مردم تهران به مردم سایر کشور‌ها اشکال شرعی ندارد؟ گفت: «در رابطه با وجود یا عدم وجود مشکل شرعی برای صرف این هزینه‌ها من تخصص ندارم. این موارد باید از کسانی که تخصص و اجازه فتوا دارند، پرسیده شود.»

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران هم اکنون در کشورهایی مثل عراق، لبنان و کشورهای مسلمان دیگر بیش از این‌ها اعتبار برای لبنان و فلسطین اختصاص می‌دهند و این سه میلیارد تومان در مقایسه با آن اعتبارات رقم قابل توجهی نیست.

پیشتر در مرداد ماه سال گذشته ایران ۲۵ میلیون دلار برای بازسازی جاده‌ای در منطقه بعبلک در دشت بقاع واقع در شرق لبنان به این کشور اهدا کرده بود.

ایران یکی از حامیان اصلی شعیان و حزب‌الله لبنان است. مقامات تهران در سال گذشته کمک‌های مالی دیگری به جنبش حماس در فلسطین کرده بودند.

آمریکا، ایران را متهم می‌کند که در امور داخلی لبنان و فلسطین دخالت می‌کند، اما تهران با رد این اظهارات، کمک به برادران دینی را از وظایف خود می‌داند.

نظرهای خوانندگان

عجیب است که برای عقل داشتن هم باید طبق گفته این سخنگودر این زمانه باید تخصص داشت. حالا عقل پیش کش. چشم و گوش کجاست ؟ ایا برای کاربردن انها هم مشروعیت داشت وباید منتظر فتوا بود ومتخصص بود؟ چه یک ریال و چه صد ها میلیون. این معتلق به مردم است و با اجازه انها بایست خرج شود. معتاد و گرسنه و بی خانمنها در تهران لقب معظم اراذل واوباش را حمل می کنند و "شیعیان" لبنان و نه "مسلمانان" لبنان و نه " مردم فلکزده" لبنان ریال از "شیعیان" شورای مرفه تهران دریافت می دارند. وای بر این مکاران (سیاستمداران) جاهل.

-- بدون نام ، May 4, 2008 در ساعت 12:15 PM

خسته نباشید!
قرار نیست وقتی آمریکا 75 میلیون دلار رسما به برانداز های جمهوری اسلامی کمک میکنه ما هم بیکار بنشینیم!
و وقتی اروپا و آمریکا انواع اقسام کمکها رو به اسرائیل میدن از سلاح هسته ای تا..... ما فقط نگاه کنیم!

ما توی خونمون با دشمن نمی جنگیم! الان لبنان و فلسطین و عراق عرصه ی رویارویی ایران و امریکاست!


هرکسی توی خونش جنگید خوار شد!!!!

-- میم نقطه ، May 4, 2008 در ساعت 12:15 PM

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
کسی منکر وظیفه دینی و کمک به برادر دینی نیست، ولی چطور مسئولی که هنوز به قول خودش نمی داند که این مسئله مشکل شرعی دارد یا ندارد دست به یک همچین کاری می زند، و تازه به شما می گوید که بعد از انجام کار برو از فرد واجد شرایط بپرس. اون هم در مملکتی که هنوز اینقدر برادر دینی داریم که محتاج کمکهای خیلی ناچیز تر از اینها هستند، به خودی گفته می شود که این پول مال بیت المال است و نمی شود همین جوری بذل و بخشش کرد. تازه وقتی که صحبت از مشکلات شهری می شود مانند آسفالت خیابانها می گویند که پول نداریم .

-- هموطن ، May 4, 2008 در ساعت 12:15 PM

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
با صرفه جویی ایرانیان همه مشکلات شیعیان لبنانی برطرف خواهد شد.
http://www.freedomisnotfree.blogfa.com/

-- Freedom is not Free ، May 4, 2008 در ساعت 12:15 PM

میم نقطه ی محترم
مردم امریکا با تورم 19 درصد و قیمت های سرسام آور مسکن و 17 درصد بیکاری و هزار بدبختی دیگر دست به گریبان نیستند. شهرداری به چه حقی از گلوی ما می زند تا به شیعیان لبنان کمک کند؟ کی واز کی اجازه گرفته است؟ این تصمیم های خودسرانه فقط پس از تصویب وگاهی پس از انجام به گوش مردم می ر سد، در حالی که این مال از ان مردم است و با آگاهی و موافقت آنان باید خرج شود.

-- tinq ، May 4, 2008 در ساعت 12:15 PM

بايد به حال جوانان اين مملكت گريست . جواناني كه بخاطر نداشتن توان مالي و نداشتن كار و خانه نميتوانند ازدواج كنند و بسوي اعتياد پيش ميروند انهايي هم كه با هزار قرض ازدواج كرده اند از نيمه راه برميگردند و زندگي خود را با ناكامي به طلاق منتهي ميكنند آمار طلاق را در كشور ببينيد جواب اينهارا ايا مردم لبنان يا فلسطين ميدهند كه سر جهيزيه ملت ايران شده اند يا بانيان ان اين پول ها ارثيه كدام يك از آقايان است كه حاتم بخشي ميكنند. م

-- بدون نام ، May 5, 2008 در ساعت 12:15 PM

الهي خير نبينيد كه پول اين مملكت و اين مردم رو اينطور به تاراج ميبريد. تا وقتي ساكت نشستيم بايد منتظر اين قبيل تاراج ها نيز باشيم..........

-- شهروند ، May 5, 2008 در ساعت 12:15 PM

به به به به آفرین!!!

-- آذر ، May 5, 2008 در ساعت 12:15 PM

وجدان یگانه محکمه ای است که احتیاج به قاضی ندارد اینا اگه واقعا با خدا باشن و وجدان داشته باشن که این کمکها را به مردم خودشان میکردن که همه ی مردم از فقر می نالند

-- بدون نام ، May 6, 2008 در ساعت 12:15 PM

مگر ما مسلمان نستیم
این اقایون که سنگ لبنانی ها را به سینه می زنند باید بدانند که مردم ما با این کار مخالفند و حد اقل می توانستند یک نظر سنجی را انجام دهند و کار خود سرانه انجام ندهند

-- سعید ، May 7, 2008 در ساعت 12:15 PM

بابا از جيب من و شما كه نبوده!! از حقوق كارگران شهرداري بوده!اونا هم كه همشون راضي هستن به اين كمكها!!!! چرا خودتونو ناراحت مي كنين؟كارگران شهرداري هم كه جزو مرفهين بي درد هستند! حالا بخشي از حقوقشونو دادن! آسمون كه به زمين نمياد!.... مياد؟؟؟!!

-- هادي ، May 11, 2008 در ساعت 12:15 PM

در این زمینه نباید احساساتی و جوگیرانه برخورد کرد. برای دیدن استدلال ها سایت زیر را ببینید.
http://www.marsos.persianblog.ir

-- محمد ، May 27, 2008 در ساعت 12:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)