تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعزام ۱۰ رزم‌ناو به سواحل سوریه و لبنان

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک هفته‌نامه عربی از نزدیک شدن غیرمنتظره 10 فروند رزم‌ناو متعلق به آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به سواحل سوریه و لبنان خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از هفته‌نامه الکفاح‌العربی اعلام کرد که جمعه گذشته این رزم‌ناو‌ها به صورت آماده‌باش با عبور از کانال سوئز به ناوگان‌های آمریکا مستقر در دریای مدیترانه پیوستند.

این اقدام مشترک کشور‌های اروپای به همراه آمریکا از لحاظ تمامی معیارهای نظامی و استراتژیک، اقدام کاملاً غیرعادی ارزیابی شده است.

به‌نوشته این هفته‌نامه اعزام این تعداد از رزم‌ناو‌ با هدف تقویت ناوگان دائمی آمریکا در سواحل لبنان و سوریه و نیز پشتیبانی از نیروهای دریایی اعزامی کشورهای اروپایی در لبنان که در قالب نیروهای یونیفل انجام وظیفه می‌کنند، صورت گرفته است.

این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که پیش از این دیوید وولش معاون وزیر امورخارجه آمریکا در سفر اخیر خود به بیروت، گفته بود که تابستانی داغ درانتظار لبنان است.

تحرکات آمریکا در مرز ایران
در تحولی دیگر خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست از تمرکز ارتش آمریکا به جنوب عراق و طرح‌های آن برای ارتقاء سطح پایگاه‌ها و تاسیسات هوایی کوت و اردوگاه دلتا که در نزدیکی مرز ایران قرار دارند، خبر داد.

تحرکات اخیر نیرو‌های نظامی آمریکا وکشور‌های اروپایی در نزدیکی آب‌های ایران، سوریه و لبنان با افزایش تنش‌ها در پرونده هسته‌ای تهران و مناقشات داخلی لبنان صورت می‌گیرد.

پیشتر رابرت گیتس گفته بود که اعزام ناو‌های آمریکایی به منطقه برای نشان دادن قدرت واشنگتن به تهران است.

در همین رابطه

مولن: حمله به ایران دشوار است


«ناوهای آمریکا در خلیج فارس، تذکر به ایران است»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)