تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«۱۰۰درصد درآمد خانوار‌ها صرف تامین مسکن می‌شود»

درحالی‌که دولت محمود احمدی‌نژاد از تامین هزینه ۷۰ درصدی هزینه‌های ساخت مسکن در ایران خبر می‌دهد، محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران می‌گوید ۱۰۰ درصد درآمد مردم این کشور صرف تامین هزینه مسکن می‌شود.

قالیباف پیشتر اعلام کرده بود ۷۰ درصد درآمد مردم صرف این هزینه می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران هم که در سخنرانی‌های خود به‌طور معمول تمایل دارد به جزئیات بپردازد، چندی پیش در دیدار با مدیران وزارت مسکن از قیمت اجاره خانه‌های تهران به شدت انتقاد کرده بود.

احمدی‌نژاد گفته بود یک زوج جوان نمی‌توانند در مرکز شهر تهران، هزینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی اجاره یک واحد ۶۰ متری را تامین کند.

آقای قالیباف که از وی به عنوان یکی از رقبای انتخاباتی احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران یاد می‌شود، امروز (شنبه) در مراسم کلنگ‌زنی زمین‌های تعاونی مسکن شهرداری منطقه ۱۹ حضور داشت، گفت: «برای این‌که بتوانیم توجه جدی به معیشت خانواده‌ها کنیم باید به بحث مسکن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.»

براساس اعلام مدیران وزارت مسکن تاکنون سه میلیون‌ نفر در ایران در طرح «مسکن مهر» ثبت‌نام کرده‌ و متقاضی دریافت مسکن هستند.

خبرگزاری مهر در یک گزارش میدانی که ۱۰ اردیبهشت‌ماه انجام داده، اطلاعات جدیدی از نرخ اجاره‌بهای مسکن در نقاط مختلف شهر تهران را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

براساس اعلام این خبرگزاری، در حال حاضر در منطقه جنوب شرقی تهران اجاره یک واحد مسکونی ۵۰ تا ۷۰ متری با ودیعه ۵ میلیون تومانی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. در منطقه مرکزی شهر یک واحد مسکونی در همین متراژ با اجاره‌ای کم‌تر از ماهی ۳۵۰ هزار تومان با ودیعه ۵ میلیون تومانی پیدا نمی‌شود، و یا درغرب تهران برای اجاره خانه‌ای در این متراژ باید ماهانه همین مبلغ و بلکه بیشتر را پرداخت کرد.

اقتصاددانان یکی از علت‌های اصلی افزایش قیمت و اجاره مسکن را تزریق نقدینگی در بازار مسکن می‌دانند.

نظرهای خوانندگان

برای یکبارهم که شده کاشکی قالیباف وامثالهم بجای دادن این امارهای پوچ حقوق دریافتی ماهیانه خود از بیت المال را بر ملا میکردند ودر پیروی از شفاف سازی مشخص می ساختند که بعنوان مستضعفین مملکت!! چه قدر از خط قرمز فقر فاصله گرفته اند؟؟

-- بدون نام ، May 10, 2008 در ساعت 11:53 AM

درست است.همه ی حقوق صرف اجاره و ...
در حالی که می خوان حقوق کارمندان را کم هم بکنند.نفسشون از جای گرم در میاد..خدا ل..ع..ن..ت..شون کنه.

-- هیچکس ، May 14, 2008 در ساعت 11:53 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)