رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷

نقض حکم سه‌سال زندان عماد‌الدین باقی

محکومیت عماد‌الدین باقی به سه سال زندان، از سوی شعبه ۴۴ دادگاه تجدید‌ نظر لغو شد و حکم برائت وی صادر گردید.

هشتم خردادماه سال گذشته، شعبه ششم دادگاه انقلاب، عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار و رییس انجمن دفاع از حقوق زندانیان به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور به دو سال حبس، و به اتهام تبلیغ علیه نظام با فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف به یک سال حبس محکوم شده بود.

در خبری که امروز (چهارشنبه) در وب‌سایت شخصی این فعال حقوق‌بشر منتشر شده، به نقل از سخنگوی قوه قضاییه ایران آمده است که دادگاه تجدید‌ نظر با پذیرش اعتراض وکلای آقای باقی، حکم دادگاه بدوی مبنی بر سه سال محکومیت وی را نقض کرده است.

بر اساس اعلام مقامات قوه قضاییه آقای باقی اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت یک‌ساله‌اش در پرونده دیگری است که از مهرماه سال گذشته آغاز شده و مهرماه سال ۸۷ به اتمام می‌رسد.

باقی، امسال برنده جایزه روزنامه‌نگار سال بریتانیا شد.

این جایزه که همه‌ساله از سوی مجله پرس گزت به روزنامه‌نگاران برتر بریتانیایی و خارجی اهدا می‌شود، در سال ۲۰۰۸ به عمادالدین باقی، بنیان‌گذار روزنامه جمهوریت و رییس انجمن دفاع از حقوق زندانیان ایرانی، اعطا شد.

انجمن دفاع از حقوق زندانیان
انجمن دفاع از حقوق زندانیان بیستم آذرماه ۱۳۸۲ اعلام موجودیت و پس از دریافت پروانه فعالیت از وزارت کشور از اردیبهشت ۱۳۸۳ رسماً فعالیت اولین هیأت مدیره آن آغاز شد.

از جمله اقدامات این انجمن غیر دولتی تهیه گزارش سالانه از وضعیت زندان‌های ایران است.

در همین رابطه:
باقی برنده جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاران بریتانیا شد
عمادالدین باقی بازداشت شد
پرونده عمادالدین باقی در دادگاه تجدید نظر

نظرهای خوانندگان

لغو محکومیت عماد‌الدین باقی از سوی شعبه ۴۴ دادگاه تجدید‌ نظر باعث خوشحالی است امیدآنکه مسئولین سرعقل آمده وایشانراازادنمایند گرچه امیدی به آنهانیست

-- ابراهیم ملکی ، May 1, 2008 در ساعت 07:43 PM