رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷

جدال قهرمانی در لیگ برتر حساس‌تر شد

با شکست صدرنشین، تساوی تیم دوم و پیروزی تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران، در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات، جدال برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر حساس‌تر و نزدیک‌تر شد.

عصر امروز و در چهارچوب هفته سی‌اُم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، سپاهان یک بر صفر مغلوب سایپا شد؛ صباباتری در برابر برق شیراز به تساوی دو بر دو رسید و پرسپولیس، پنج بر صفر شیرین‌فراز کرمانشاه را شکست داد.

به این ترتیب، سپاهان هم‌چنان با ۵۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و دو تیم پرسپولیس و صباباتری تهران با ۴۹ و ۴۷ امتیاز در تعقیب این تیم هستند.

این سه تیم در سه هفته پایانی لیگ به مصاف یکدیگر خواهند رفت و نتیجه این دیدارها می‌تواند قهرمان این فصل را مشخص کند.

در مهم‌ترین بازی این هفته و در اصفهان، دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم سایپا با تک‌گل دقیقه ۱۶ عیسی ترائوره در برابر سپاهان به پیروزی رسید. با این پیروزی، سایپا، ۳۹ امتیازی شد و جای استقلال تهران را در رده نهم جدول گرفت.

در دیگر بازی، صباباتری تهران میزبان برق شیراز بود که در نهایت بازی این دو تیم با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت. مهدی کریمیان در دقایق ۶ و ۱۴ دو بار دروازه تیم میزبان را باز کرد؛ اما فریدون فضلی در دقیقه ۴۸ و مارتین رائول (بازیکن تیم برق) در دقیقه ۵۹ گل‌های تیم صباباتری را به ثمر رساندند. با این تساوی، برق شیراز ۴۲ امتیازی شد و در رده ششم جدول باقی ماند.

در آخرین دیدار امروز هم پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف شیرین‌فراز کرمانشاه، قعرنشین جدول رفت و با حساب پنج بر صفر این تیم را در هم کوبید. محسن خلیلی (دو بار) محمد نصرتی، ماته دراگه‌چوویچ و فرهاد خیرخواه گل‌های تیم پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند و محمد محمدیان، مهاجم شیرین‌فراز در دقیقه ۴۱ با دریافت کارت زرد دوم، از زمین بازی اخراج شد. با این شکست، شیرین‌فراز با ۲۱ امتیاز هم‌چنان در مکان هجدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ برتر باقی ماند و سقوطش به دسته پایین‌تر تقریباً قطعی شد.

در چهار هفته پایانی لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم‌های سایپا، برق شیراز، صباباتری و سپاهان خواهد رفت. سپاهان نیز برق شیراز، صباباتری، صنعت نفت و پرسپولیس را در پیش رو دارد و صباباتری تهران به ترتیب به دیدار صنعت نفت، سپاهان، پرسپولیس و پگاه خواهد رفت.

دیگر بازی‌های این هفته، فردا و پس‌فردا انجام خواهد شد.

نظرهای خوانندگان

به امید قهرمانیperspoles تیم همیشه قهرمان

-- بی نشون ، May 3, 2008 در ساعت 03:00 PM