رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷

اولین طلای تکواندوی زنان ایران

اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی زنان ایران، توسط فاطمه نعمتی در جریان برگزاری هجدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا به دست آمد.

به‌گزارش خبرگزاری‌ها، خانم نعمتی که در این دوره از مسابقات در وزن ۴۷- کیلوگرم شرکت کرده بود، پس از غلبه بر حریفانی از کره و ویتنام توانست در مرحله نیم‌ نهایی با نتیجه هفت بر دو از سد حریف فیلیپینی بگذرد.

وی در دور آخر نماینده اندونزی را پیش رو داشت که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران را به دست آورد.

پیش از این مهروز ساعی در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند و سهیلا سیاحی در این دوره از رقابت‌ها به یک مدال برنز دست یافته بودند.

تیم ملی زنان چین، میزبان مسابقات که با ترکیبی ۸ نفره برخلاف سایر کشورهای دیگر که با شش تکواندوکار در این مسابقات شرکت کرده بودند، با سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمان شد، کره جنوبی با دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز عنوان دوم را کسب کرد و چین تایپه با دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز سوم شد.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا که از شنبه در شهر هنان چین آغاز شده بود روز گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران و کسب مقام چهارمی تیم زنان به‌کار خود پایان داد.

نظرهای خوانندگان

afarin be in dokhtare irani ke hata ba in hame sakhtgiri o fondametalisme toonest medale tala ro bedast biare.

-- sara_g123@hotmail.com ، Apr 28, 2008 در ساعت 02:19 PM