رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷

پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات از سوی حداد عادل

غلام‌علی حداد عادل، رییس‌مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قانون انتخابات ایران شد.

خبرگزاری فارس با انتشار اظهارات حداد‌ عادل به نقل از وی نوشت‌:‌ «شخصاً در ضرورت برگزاری مرحله دوم انتخابات تردید جدی دارم.»

این در حالی است که پیشتر محمد‌خاتمی از قانون انتخابات فعلی انتقاد کرده بود.

درخواست اصلاح قانون انتخابات از سوی رییس‌مجلس شورای اسلامی در حالی بیان می‌شود که روز گذشته با اعلام نتایج قطعی دور دوم انتخابات مجلس هشتم، محافظه‌کاران با کسب ۶۹درصد از ۲۹۰کرسی‌های مجلس، توانستند اکثریت خود را بر آن حفظ کنند.

در عین حال حداد عادل با رد هرگونه انگیزه سیاسی از طرح این مساله در صحن علنی مجلس، از مسوولان برگزاری انتخابات خواست تا بررسی کنند ضرورت برگزاری دور دوم انتخابات چیست و چه هزینه‌هایی بر دولت تحمیل می‌کند.

وی همچنین از مسوولان انتخابات پرسید: ‌«بررسی شود که نتایج مرحله دوم چقدر با مرحله اول تفاوت دارد و اگر مرحله دوم برگزار نمی‌شد، چه تغییری در چهره مجلس ایجاد می‌شد.»

به‌گزارش وب‌سایت آفتاب، غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده محافظه‌کار مجلس هفتم نیز با حمایت از پیشنهاد حداد عادل، امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت:‌ «اگر انتخابات یک مرحله‌ای شود و نتایج آن و راه‌یافتگان به مجلس در یک مرحله مشخص شود، به نظرم مناسب‌تر است.»

در همین حال عزت‌الله یوسفیان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، خبر از ارایه طرحی از سوی نمایندگان داده است که بر اساس آن انتخابات، فقط در یک مرحله برگزار شود.

براساس اعلام یوسفیان، این طرح قرار است روز سه‌شنبه به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

در همین رابطه:
خاتمی: قانون انتخابات، عادلانه نیست

نظرهای خوانندگان

اصلاً چه نیازی به برگزاری انتخاب هست که مجبور شوند آقال حداد عــــادل رو جای نفر فکر کنم هفتم از ته جدول بفرستند توی مجلس و بعد بدون سابقه در مجلس ناگهان رییس مجلس بشند؟ از مرحوم مقتول هویدا که البته انسان بسیار فرهیخته‌یی هم بود در رژیم شاهنشاهی در یکی از سفرهای فرنگستان‌شان نقل است که خطاب به فرنگی‌ها می‌گویند ما احتیاجی به این همه وقت تلف کردن نداریم، شاهنشاه امر می‌کند و ما اوامر ملوکانه را اجرا می‌کنیم!
آقای حداد عـــادل انتخاب مالِ اجنبی‌هاست، خلاص!

-- هومن ، Apr 27, 2008 در ساعت 02:47 PM

اين خبر واقعا شاهکار است. در تاريخ ثبت شود. چه کسی در باره ی قانون انتخابات حرف می زند!

-- hosein ، Apr 28, 2008 در ساعت 02:47 PM