رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷

کلینتون، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که اگر ایران به اسرائیل حمله هسته‌ای کند، «نابود» می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سناتور کلینتون در پاسخ به این سؤال شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز که واکنش وی به حمله هسته‌ای ایران به اسرائیل چه خواهد بود، گفت: «می‌خواهم به ایرانی‌ها بگویم اگر من رئیس‌جمهور شوم، به ایران حمله خواهیم کرد.»

وی که در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی مهم پنسیلوانیا سخن می‌گفت، با اشاره به «احتمال حمله ایران به اسرائیل»، افزود: «در این صورت قادر به نابودی کامل ایران هستیم.»

وی همچنین گفت که در حال حاضر، به ویژه با توجه به درگیری آمریکا در دو جنگ، قیمت سرسام‌آور نفت و بحران اقتصادی باید برای همه چیز آماده بود.

باراک اوباما رقیب کلینتون در حزب دمکرات نیز چند روز پیش گفته بود که حمله ایران به اسرائیل به منزله حمله به یکی از قوی‌ترین متحدان منطقه‌ای ماست و آمریکا در برابر آن واکنش مناسبی نشان خواهد داد.
---------------------

در همین ارتباط:
گیتس: احتمال حمله به ایران حذف نمی‌شود

نظرهای خوانندگان

باز هم بخوبی می بینیم که سیاست خاورمیانه ای آمریکا تقریبا صددرصد توسط اسرائیل و لابی آن اختاپوس آیپک AIPAC تعیین می شود. هیچ سیاستمدار آمریکایی اگر در برابر این لابی تمکین نکند شانس کوچکترین موفقیتی که ندارد هیچ بلکه نابود می شود. سیاستمداران و نظامیان آمریکا فقط یا بطور خصوصی یا هنگامی که بازنشسته می شوند نظر خود را در باره اسرائیل و لابی آن بیان می کنند. این یک واقعیت عیان است و متاسفانه نابخردی و کورچشمی باند اسلامی حاکم بر ایران هم آب به این آسیاب می ریزد.

-- شاهین ، Apr 22, 2008 در ساعت 03:39 PM

donya malkute ahmagh hast. ensanhaye motevahemi ke dar sarasare donya va hatta dar keshvare ma iran, sohbat az amri gheire momken, yani nabudiye mellat ha mikonnand. mellate bozorgh va moghaveme iran , roozi darsi bozorg be in sheitan sefatan ke khune mardome jahan ra baraye manafee monopolisti khod mimakand, khahad dad

-- roshan ، Apr 22, 2008 در ساعت 03:39 PM

Hillary Clinton goft keh "agar" Iran be Isael hamleh atomi bekoneh...oonvaght amrica che vakoneshi neshoon mideh. AGAR...AMA...eenha hamash farz o farziast. Please note: The question was "If" Iran nuked Israel what would be US's reaction? ...I'm sure those folkes in Iranian government will abuse this comment and take it as if She said that US will definitely attach Iran!!! and as a result put more political pressure on Iranian people. I promise you! "

-- -hooshang ، Apr 22, 2008 در ساعت 03:39 PM

az samime ghalb baraye in zan arezooye rosvaee mikonam.

-- sahar ، Apr 23, 2008 در ساعت 03:39 PM

در دوران بیل کلینتون بهترین فرصت برقراری رابطه ایران و آمریکا پیدا شد .
ولی با اشتباهات جرج بوش این فرصتها از بین رفت
شاید روزی دوباره این فرصتها تقویت شود .

-- ح ر ، Apr 23, 2008 در ساعت 03:39 PM

ملت ایران سفر محرمانه مک فارلن به ایران را فراموش نکرده و آمریکا به چنین حکامی درحال حاضر نیازمند است

-- ابراهیم ملکی ، Apr 23, 2008 در ساعت 03:39 PM

اگر حرف آقای شاهین درست باشد باید دید چرا این طور است!! و دگر اینکه چقدر نابخردند کسانی که بر ما حکومت می کنند که خواهان ضدیت با یهودیتند در حالیکه حتا آمریکا را هم آنان اداره می کنند. من به چنین ملتی که چنین حکومت کاردانی را سر کار آورده که ذره ای از منافع ملی سر در نمی آورد تبریک گفته و به روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب و رهبری کنونی انقلاب رحمت ایرانی می فرستم.

-- بدون نام ، Apr 23, 2008 در ساعت 03:39 PM

آمریکا نمی تونه ایران رو نابود کنه، همونطور که ایران نمی تونه اسرائیل رو نابود کنه. اینا همه کشکه همشون دستشون تو یه کاسه اس

-- ٍعماد ، Apr 24, 2008 در ساعت 03:39 PM

به نظر من هیاری به درد ریاست جمهوری آمریکا نمیخوره.با این حرف نسنجیده هم گور خودش رو کند(مطمئن باشد رییس جمهور امرکا نخواهد شد).
کسی که از روی احساسات عملکنه به درد رئیس جمهوری آمریکا نمیخوره.
درضمن ما هرچقدر از نظام آخوندی نفرت داشته باشیم در عوض ایران رو دوست داریم .پس مطمئن باشید با این حرف در جواب این عجوزه پیر خواهم گفت ما ایرانی هستیم و تا اخرین قطره خون در برابر متجاوز خواهیم ایستاد این دفاع هیچ ارتباطی با دفاع از کیان اسلام و نظام آخوندی ندارد .
ما برای وطنمون میجنگیم.حتی یک وجب از خاک ایران را به بیگانه نخواهیم داد و جواب تلنگر رو با مشت های دندان شکن خواهیم داد.

-- بدون نام ، Apr 25, 2008 در ساعت 03:39 PM