رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷

دعوت انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر به تجمع اعتراض‌آمیز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در بیانیه‌ای از برپایی تجمع و تریبون آزاد اعتراض‌آمیز با عنوان «در حسرت عدالت»، درباره صدور حکم زندان برای ۳ دانشجوی عضو این تشکل خبر داد.

این تجمع سه‌شنبه سوم اردیبهشت در محوطه این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنامه امیر کبیر،در این بیانیه تصریح شده‌است که موضوع این تجمع اعتراضی، محدود به حکم زندان احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توکلی نخواهد بود و احکام کمیته‌های انضباظی و آنچه که «اختناق در دانشگاه» نامیده شده را نیز در بر خواهد گرفت.

گفتنی است، هفته گذشته شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر، حکم ۷۸ ماه حبس سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری را تاییدکرد.

این دانشجویان پیش از این در شعبه‌ای دیگر از اتهامات خود تبرئه شده بودند اما با دخالت دادستان تهران، پرونده آنان بار دیگر به جریان افتاد.

مجید توکلی به دو سال و نیم حبس تعزیری، احمد قصابان به دو سال و دو ماه حبس تعزیری و احسان منصوری به یک سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

در همین ارتباط:
درخواست آزادی سه دانشجوی زندانی از هاشمی شاهرودی
سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر به زندان محکوم شدند

نظرهای خوانندگان

از حسرت چه گرهی باز شده که همچین عنوانی گذاشته اند؟ یه کمی پرخاشجو تر! مثلن "در اعتراض به بی عدالتی" یا "شورش بر بی عدالتی". کمی طغیانی تر! البته من "توف توی صورت بی عدالتان" را ترجیح می دهم. همه اش این تخم لق تساهل و تسامح است که این اصلاح طلبان کاشتند.

-- نیم ، Apr 22, 2008 در ساعت 06:18 PM

دادخواهی از قاتلان خویش!! اینان طبق آیات و روایاتشان چاره ای جز زندان و تجاوز و شکنجه و قتل ندارند. اینان بنیادشان بر تزویر و تقیه و خون و شهید و شهادت و قتل و نابودی دیگران است. و قاتلوهم حتی لاتکون الفتنه. و آنان هر دیگراندیش و دیگردینی و دیگر باشنده ای را فتنه گر میدانند و میشناسند. اینان نهادشان با ریختن خون « دیگران » است. و دیگران طبق لغت معنی آنان کسی ست که همچون آنان نیست و سر در گرو فرمان و امر و نهی آنان ندارد. مردم ایران دانشجویان، کارگران، کارمندان، دارایان و نداران ایران بیدار شوید، و گر نه، این حکومت ترور و ترور پرور ، این حکومت سرجنگ دار با جهان، این حکومت غیر ملی ما را یکراست با خودش به ته دره ی نیستی خواهد برد. هر روز که می گذرد جنگ با آمريکا و متحدانش نزدیکتر و اجتناب ناپذیر تر می شود. برنامه های ضد غربی و ضد اسراییلی و ضد یهودی رهبر جمهوری اسلامی، از خمینی تا خامنه ای و رفسنجانی و نوچه ی سرکشش احمدی نژاد جهان را چنان نگران کرده که راه حلی جز نابودی این حکومت متصورشان نیست و آنها حق دارند! چرا که سی سال است که در برابر تحریک این رژيم صبوری کرده اند. سخنان خمینی و خامنه ای و رفسنجانی و احمدی نژاد و تمامی سران حکومت مبنی بر محو اسراییل از نقشه ی جغرافیا همه ی جهان و ایرانیان را زخمی و برآشفته و عصبی کرده است. این ضرباهنگ لاینقطع ضد یهودی و ضد اسراییلی و شتاب بی وقفه ی آن در ايران و بر نامه ی ضد يهودی هولاکاست و فستیوال ضد یهودی کاریکاتور های تهران همچنان نقل مجلس جهان آزاد است. و تا مردم جهان می آید تا کمی آنرا فراموش کند دوباره رهبری و احمدی نژاد و رییس مجلس و کروبی و اصلاحطلب و اصولگرا در یک همگرایی بی سابقه ضدیت خود را با ملت یهود و کشور اسراییل تکرار و تکرار وتکرار می کنند. اسلحه های ایرانی یافته شده در طول زمان سرنگونی صدام تا کنون در عراق، و همه و همه اجزایی ست از مجموعه ی دعوتنامه های جنگی که حکومت عدل علی برای غرب فرستاده تا آنها بیایند و کار رژيم را و کار ایران را نیز یکسره کنند... مردم بخود آييد راهی را که این رژيم پیش پای ایران نهاده راه نیستی ست..

-- رهیاب ، Apr 22, 2008 در ساعت 06:18 PM

سایت زمانه شما مسئولید تا هر چه بیشتر اخبار را عریان و عریانتر انتشار دهید. وضع در ایران ، و وضع ایران در جهان خطرناک است. من امروز صبح نظری فرستادم ولی هنوز منتشر نشده است. من و هم اجاره ای های من بسیار از وضع پیش رو نگرانیم. شاید یکی از راهای نجات عریان کردن هر بیشتر واقعیتهای کتمان شده و وانموده شده باشد.

-- بدون نام ، Apr 22, 2008 در ساعت 06:18 PM