رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷

تصمیم هیئت نظارت به بررسی صلاحیت شاغلان رسانه‌ها

وب‌سایت نوروز وابسته به حزب مشارکت در خبری اعلام کرد که هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد با گسترش حوزه نظارتی این هیئت، بررسی صلاحیت شاغلان رسانه‌ها و نیز بررسی محتوای مطبوعات پیش از انتشار را در دستور کار خود قرار داده است.

این وب‌سایت بدون انتشار نام منبع خبر خود، نوشته که هیئت‌نظارت با بررسی‌های صلاحیت افرادی که در مطبوعات ایران مشغول به فعالیت هستند، «تذکرات لازم را به مدیران مسئول» خواهد داد.

نوروز اعلام نکرد که این تذکرات شامل چه مواردی خواهد بود و هیئت نظارت بر کدام بخش از صلاحیت فعالان مطبوعاتی نظارت خواهد کرد.

و‌ب سایت نوروز همچنین اعلام کرد که هیئت نظارت همچنین کار نظارت بر محتوای مطبوعات را پیش از انتشار در دستور کار خود قرار داده است.

در صورت اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود مطبوعات ایران با محدودیت‌های بیشتری مواجه شوند.

هیئت نظارت بر مطبوعات از سال گذشته تاکنون ۲۱ نشریه را به دلایل گوناگون لغو مجوز کرده است.

بازداشت یک روزنامه‌نگار دیگر
وب سایت نوروز در خبری دیگر اعلام کرد که مسعود رفیعی طالقانی خبرنگار سیاسی روزنامه فرهنگ‌آشتی در ۲۵ فرورین ماه به دلایل نامعلومی بازداشت شده است.

براساس اعلام این سایت، با گذشت بیش از یک هفته از بازداشت رفیعی‌طالقانی مسئولان دستگاه قضایی تاکنون در خصوص دلیل بازداشت این روزنامه‌نگار توضیحی ارائه نداده‌اند.

نظرهای خوانندگان

در گام بعدی صلاحیت آدم ها برای بهره مندی از مایحتاج زندگی مورد بررسی قرار می گیرد و کسانی که مورد تایید صلاحیت قرار نگیرند از خرید عمومی مایحتاج زندگی خود منع می شوند! آن ها می باید به دولت مردمی خود نامه بنویسند و حسن نیت خود از زنده بودن و نفس کشیدن در یک جامعه ی اسلامی را ثابت کنند تا با قیمت دولتی (که استثنائاً بیشتر از قیمت غیردولتی است) مایحتاج زندگی خود را تامین نمایند.
خنده دار نیست به خدا. دور از ذهن هم نیست. وقتی آقای جعفری جلوه می آید و می گوید: "کلمه ی ملت در لغت و در اصل به معنی دین است" دور نیست آن روزی که وجود یک نفر ایرانی به تایید صلاحیت او در مسائل دینی بسته باشد!

-- اشکان ، Apr 21, 2008 در ساعت 01:56 PM