رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷

جریمه ۱۳۰ میلیون ریالی دو دانشجو در تهران

دو دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام برگزاری «تجمعات غیرقانونی» و «تخریب و سرقت اموال کوی دانشگاه تهران» از سوی دادگاهی در ایران، به پرداخت ۱۳۰ میلیون ریال جریمه و پنج ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

Download it Here!

رضا نگهداری یکی از دانشجویانی است که اخیرا با این حکم کم‌نظیر مواجه شده است. وی هم‌اکنون دانشجوی ترم چهار رشته حقوق دانشگاه تهران است.

آقای نگهداری در گفت وگو با رادیو زمانه اعلام کرد ‌که متهم به برپایی دو تجمع اعتراض‌آمیز در مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران و دفاع از زهرا بنی‌یعقوب شده و کمیته انضباطی وی را به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم کرده است.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو خبر از جریمه ۱۳۰ میلیونی خود و دانشجوی دیگری به نام سلمان یزدان‌پناه داد. به گفته این دانشجو، ‌آن‌ها متهم هستند که سال گذشته در جریان برپایی یک تجمع اعتراض‌آمیز در کوی دانشگاه تهران، باعث وارد شدن خسارت و سرقت اموال خوابگاه دانشجویان شده‌اند.

آقای نگهداری در ادامه گفت که صدور این حکم، تنها با هدف به سکوت کشاندن جنبش دانشجوئی صورت گرفته است تا مسئولان دانشگاه تهران بتوانند فضای توأم با «رعب‌ و وحشت» را در دانشگاه حاکم کنند. وی هم‌چنین اعلام کرد که بر اساس احضاریه‌ای که به دستش رسیده است، باید هشت صبح دوشنبه (فردا) خود را به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد معرفی کند.

سلمان یزدان‌پناه دیگر دانشجویی دانشگاه تهران است که به همراه آقای نگهداری به پرداخت ۱۳۰ میلیون‌ریال جریمه نقدی محکوم شده است. وی نیز در گفت و گو با رادیو زمانه با تائید خبر این حکم گفت: «از کوی دانشگاه تهران اخراج شده‌ام.»

آقای یزدان‌پناه در عین حال اعلام کرد که توانایی پرداخت این جریمه را نداشته و به آن اعتراض دارد. وی همچنین اظهار تاسف کرد که مسائل صنفی دانشجویان در دادگاه‌های قضایی در حال پیگیری است.

این دانشجوی ترم هشت علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز براساس احضاریه‌ای که بدستش رسیده است باید فردا به همراه رضا نگهداری خود را به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد معرفی کند.

نظرهای خوانندگان

از خداوند به خاطر ایرانی بودن گله دارم

-- مهدی ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:03 PM

چیزی ندارم بگم جز اینکه: صبر که بره می دهم جزای تو

-- gadfly ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:03 PM

هدف از این عمل بی شک در راستای خفقان بیشتر دانشجویان صورت پذیرفته و به نوعی انتقام جوعی از دانشجویان در مقابل تظاهرات گذشته است و من ان را محکوم میکنم.

-- پژمان ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:03 PM

غلط كردن مي خواستن نكن تا نخورن

-- بدون نام ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:03 PM

این تازه اولشه برن خدا رو شکر کنن که زنده هستند

-- arezoo ، Apr 21, 2008 در ساعت 06:03 PM