رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷

۶۰ میلیارد تومان برای ساخت سرویس‌های بهداشتی

روزنامه کارگزاران در گزارشی با عنوان «نوآوری‌ در جذب گردشگر» در شماره امروز خود، از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در ایران خبر داد.

هیئت دولت چندی پیش در سفر به استان خراسان رضوی ساخت ۴۰۰ واحد سرویس بهداشتی با سرمایه‌ای نزدیک به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در راه‌های مواصلاتی این استان را تصویب کرده بود.

براساس این گزارش، دولت محمود احمدی‌نژاد در دی ماه سال ۱۳۸۵ طرحی را تصویب کرد که براساس آن گرو‌ه‌هایی برای بررسی ساخت و راه‌اندازی سرویس‌ بهداشتی در هر استان تشکیل شد.

به نوشته این روزنامه «در ۳ سال گذشته، بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هر سال حدودا ۴۶ میلیارد تومان بوده و امسال دولت فقط برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در سراسر کشور، ۶۰ میلیارد تومان را اختصاص داده است.»

این در حالی است که دولت در اسفند ماه سال گذشته مصوبه‌ای را به تمام استانداری‌ها ابلاغ کرد که براساس آن همه استان‌ها موظف شده‌اند طرح جامع خود را برای ساخت سرویس‌های بهداشتی تا ۲۶ فروردین سال ۸۷ به سازمان گردشگری ارسال کنند.

پیشتر سعید ابوطالب نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم در انتقاد از چنین طرحی، خطاب به مسئولان سازمان میراث فرهنگی گفته بود: «ظاهرا مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به فعالیت‌های حاشیه‌ای از جمله ساختن دستشویی بین راهی مشغول هستند، اما به مدیریت مربوط به فعالیت‌های خود توجهی ندارند.»

نظرهای خوانندگان

شما رو به خدا توی نوشتن این اعداد و ارقامتون دقت کنید! 60 میلیارد دلار اول مطلب و مجلس هشتم آخر مطلب!

-- حمید ، Apr 23, 2008 در ساعت 02:32 PM