تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لغو اجرای مجازات اعدام در کوبا

رائول کاسترو رییس‌جمهور کوبا اعلام کرد که تقریباً همه احکام اعدام در این کشور به مجازات زندان بین ۳۰ سال و حبس ابد تخفیف می‌یابند.

بی‌بی‌سی‌نیوز با اعلام این خبر، نوشت: کاسترو در جلسه کمیته مرکزی حزب کمونیست اعلام کرد که توقف اجرای حکم اعدام در کوبا به دلایل بشردوستانه، و نه تحت تأثیر فشارهای خارجی اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها کاسترو بر باقی ماندن مجازات اعدام در کتاب قانون کوبا تأکید کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم خود را در برابر امپریالیسم آمریکا که از حمله به ما دست برنمی‌دارد، خلع سلاح کنیم.»

خبرگزاری فرانسه هم با اشاره به تخفیف برخی موارد مجازات اعدام در کوبا به حبس‌های طولانی‌مدت، به نقل از کاسترو نوشت که یک شهروند خارجی که در سال ۱۹۹۰ به خاطر بمب‌گذاری در هتلی در کوبا و یک شهروند کوبایی که به دلیل ارتکاب به قتل در جریان حمله مسلحانه به طور غیابی محکوم به اعدام شده‌اند، مشمول تخفیف در مجازات اعدام نخواهند شد.

کمیته آشتی ملی و حقوق بشر کوبا تخمین می‌زند که در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ نفر در این کشور در انتظار اعدام به سر می‌برند.

رائول کاسترو که از زمان بازنشستگی برادر ۸۱ ساله‌اش فیدل کاسترو قدرت را در این کشور در دست گرفته است، اصلاحات آرامی را در کوبا آغاز کرده است.

کوبا سال هاست که برای حذف مجازات اعدام که به صورت تیرباران‌های دسته‌جمعی در این کشور اجرا می‌شود، تحت فشار قرار داشته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)