تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نظارت مجمع تشخیص مصلحت بر عملکرد دولت

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد تلویحی از سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد گفت که زمان «آزمون و خطا» در اداره کشور گذشته و از این پس این مجمع نظارت بیشتری را بر سیاست‌های دولت اعمال خواهد کرد.

روزنامه اقتصادی «سرمایه» امروز (سه‌شنبه) به نقل از رفسنجانی نوشت: «در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست‌ساله، تکیه زیادی بر منابع انسانی و دانایی‌محوری صورت گرفته و معنای آن این است که زمان سعی و خطا به پایان رسیده است و باید با برنامه و به صورت تخصصی حرکت کرد.»

هفته گذشته، داوود دانش جعفری، وزیر سابق اقتصاد در مراسم تودیع خود، اعلام کرده بود که رییس‌جمهور به برنامه چهارم توسعه اعتقادی ندارد.

آقای هاشمی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ مغلوب احمدی‌نژاد شد، به عنوان رهبر دو نهاد مهم حکومتی در ایران، یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، از پایگاه حائز اهمیتی در جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش خواهد کرد تا ارزیابی دقیقی از میزان پایبندی دستگاه‌های دولتی به سند چشم‌انداز و اجرای سیاست‌های کلی در طول سال صورت گیرد.»

هاشمی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در مناصب بلندپایه‌ای قرار داشته است، هم‌چنین وعده داد که مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیتش را در زمینه نظارت بر دولت تشدید خواهد کرد.

اظهارات آقای رفسنجانی به واقع تازه‌ترین مورد از موج انتقاد‌ها از عملکرد دولت احمدی‌نژاد است؛ اما رییس‌جمهور در پاسخ به این انتقاد‌ها می‌گوید مخالفان دولتش، سعی دارند با اخلال در اداره کشور، کابینه وی را سرنگون کنند.

نظرهای خوانندگان

jange bozorg mardane kouchak be tore rasmi shorou shodeh. Inchallah kheir bashad.

-- Nam ، Apr 29, 2008 در ساعت 07:59 PM

بابا اسم اين بنده خدا اكبره نه علي اكبر

-- حامد ، Apr 29, 2008 در ساعت 07:59 PM

خیلی مهم نیست ولی نام کوچک آقای رفسنجانی اکبر است نه علی اکبر.
در عوض نام کوچک آقای ناطق نوری علی اکبر است.

-- بزدل میرزا ، Apr 29, 2008 در ساعت 07:59 PM

اگر قرار باشد هر رئیس جمهوری که می آید این همه اختلال ایجاد کند و تمام ارکان اقتصاد نیمه فلج را نابود کند و تازه مجمع تشخیص مصلحت از خواب بیدار شود و اخطار بدهد ، همان بهتر که اصلا اخطار داده نشود و کشور مسیر قهقرائی خود را برود . چون با این فساد آقای احمدی نژاد یک نسل از جوانان نابود شدند.

-- عرفان ، Apr 30, 2008 در ساعت 07:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)