تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پلیس ایران «حق داوری» می خواهد

فرمانده پلیس ایران خواستار افزایش اختیارات و اعطاء نقش داوري به پلیس شد. اسماعیل احمدی مقدم گفت افزایش اختیارات و دادن نقش داوری در بسياري از منازعات بويژه منازعات حقوقي و خانوادگي مي‌تواند باعث «قضازدایی» و افزایش « قانونمداری و نظم و انضباط در جامعه» شود.

آقای احمدی‌مقدم به جزئیات این اختیارات اشاره نکرد، اما گفت‌که نیرو‌های پلیس با دریافت این اختیارات باید برای تعامل بیشتر با مردم تحت آموزش قرار بگیرند.

پیشتر فرمانده پلیس راه کشور در اظهاراتی مشابه خواستار افزایش اختیار نیروی‌های پلیس راهنمائی و رانندگی برای کاهش شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای شده بود.
نیروی انتظامی در ایران طبق قانون فقط ضابط قضائی است و حق دخالت در مرافعات را ندارد و داوری و صدور حکم بر عهده قوه قضائیه است.

به‌گزارش خبرگزاری ایرنا، اسماعیل احمدی‌مقدم که امروز (دوشنبه) در سیزدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران پلیس سخنرانی می‌کرد، گفت که اجرای سه‌ طرح امنیت اجتماعی باعث کاهش جرایم در ایران شده است.

درخواست افزایش اختیارات برای پلیس ایران در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته فرمانده این نیرو با اعلام آغاز مرحله چهارم طرح امنیت اجتماعی، تمام شرکت‌های خصوصی را جزء حریم عمومی دانسته و نحوه تعاملات داخلی آنان را تحت‌نظارت دایره اماکن این نیرو اعلام کرده بود.

پلیس ایران در یک‌سال گذشته، سه طرح با عناوین «مبارزه با بدحجابی»، «جمع‌آوری معتادان پرخطر» و «برخورد با اراذل و اوباش» در سطح این کشور اجرا کرده است. دراین طرح‌ها هزاران جوان با تذکر ماموران پلیس مواجه شده یا دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

نظرهای خوانندگان

به جای افزایش اختیارات حقوقشان را افزایش بدهند تا بجای رشوه گیری مثل پلیس بقیه دنیا کارشان را انجام دهند.

-- علی ، Apr 29, 2008 در ساعت 04:25 PM

آهان، این می‌شه رژیم پلیسی و همون صدای چکمه فاشیست که منتظرش بودیم!

-- هومن ، Apr 29, 2008 در ساعت 04:25 PM

"دراین طرح‌ها هزاران جوان با تذکر ماموران پلیس مواجه شده یا دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند."
خواهش میکنم همان طور که تا کنون پیش رفته اید بی طرفی را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهید.

-- یک خواننده ، Apr 29, 2008 در ساعت 04:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)