تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رد شکایت انجمن صنفی روزنامه نگاران در دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری قوه قضائیه ایران، شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را که در اعتراض به ابطال انتخابات این انجمن از سوی وزارت کار جمهوری اسلامی مطرح شده بود، رد کرد.

وزارت کار و امور اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد، سال گذشته انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی را برای انتخاب هیأت مدیره تأیید نکرد و آن را منوط به اصلاح اساسنامه این انجمن دانست.

با این حال در حالی که قرار بود تا ۱۷ مرداد، مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن برای اصلاح اساسنامه برگزار شود، مدیر‌کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار برگزاری این انتخابات را «بدون توجیه قانونی» اعلام کرد.

با این وجود، انجمن صنفی با رد نظرات وزارت کار اقدام به برگزاری انتخابات کرد، اما وزارت کار این انتخابات را غیرقانونی اعلام کرد و با شکایت انجمن صنفی، این دعوای حقوقی به دیوان عدالت اداری کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، امروز(جمعه) عاقبت دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت ۲۲ اسفندماه سال گذشته انجمن، این شکایت را وارد ندانست و رأی به نفع وزارت کار دولت احمدی‌نژاد داد.

در حکم دیوان عدالت اداری آمده است:‌ «دیوان عدالت پس از بررسی این شکایت در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته با صدور رأی قطعی اعلام کرد، نامه‌های صادر شده از سوی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی به استناد مواد ۱۳۱ و ۲۰۳ قانون کار و ماده ۱۹ اساسنامه انجمن صنفی در راستای عمل به وظایف قانونی بوده است و لذا درخواست شاکی مبنی بر ابطال نامه‌های مورد اشاره تقاضا به عدم انجام قانون است و لذا حکم به رد شکایت شاکی صادر می‌شود.»

وزارت کار در نامه ۵۷۷۱۸، در مرداد ۸۵، برگزاری مجمع عمومی این انجمن برای انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان جدید را به اصلاح اساسنامه و گنجاندن مرحله سوم برگزاری مجمع در اساسنامه موکول کرده بود و عملاً انتخابات این انجمن را تأیید نکرد.

در همین رابطه:
آن‌ها می‌خواهند ما نباشیم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)