تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سارکوزی: با احمدی‌نژاد مذاکره نمی‌کنم

نیکلای سارکوزی رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که با شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان، جنبش حماس در اراضی فلسطینی و رئیس‌جمهوری ایران مذاکره نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد، سارکوزی در مصاحبه‌ای تلویزیونی در یک زمان پربیننده، مواضع تندی در قبال برخی از نقاط ناآرام جهان از خود نشان داد.

وی ضمن دفاع از تصمیم خود برای اعزام نیروهای مضاعف به افغانستان، درخواست برخی جناح‌ها را در مورد مذاکره با طالبان، گروهی که از زمان خلع قدرت در اواخر سال ۲۰۰۱ وارد جنگ علیه نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان شده است، رد کرد.

سارکوزی گفت: «اگر منظور، گشودن باب مذاکره با کسانی باشد که دست یک زن را به دلیل لاک‌زدن ناخن‌هایشان قطع می‌کنند، مانع مدرسه رفتن میلیون‌ها دختر شده، مجسمه بودا را با صدها سال قدمت منهدم ساخته‌اند و زنان به اصطلاح زناکار را سنگباران کرده‌اند، فکر نمی‌کنم حرف زیادی برای گفتن به این گروه داشته باشیم.»

سارکوزی پیام مشابهی برای رهبران حماس و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران داشت.

وی گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانم با حماس صحبت کنم، چرا که به عنوان یک رئیس‌جمهور حق صحبت کردن با سازمانی را ندارم که اعلام می‌کند خواهان محو اسرائیل از صحنه روزگار است.»

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: «نمی‌توانم با رئیس‌جمهوری ایران هم که اعلام کرده خواستار محو اسرائیل از جهان است، صحبت کنم.»

وی با اشاره به این که جامعه جهانی باید به حمایت خود از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه دهد و از حماس حمایت مالی نکند، گفت: «ما باید از مردمی حمایت مالی کنیم که می‌فهمند آینده‌ای بدون به رسمیت شناختن اسرائیل ندارند و پشتیبان کسانی باشیم که متوجه هستند اسرائیل بدون به رسمیت شناختن یک دولت مدرن و دموکراتیک در فلسطین، آینده‌ای نخواهد داشت.»

نظرهای خوانندگان

حالا اين دولت به اصطلاح مستقل اسلامى چرا اينهمه توهين ها را قورت ميدهد و جرئت مقابله به مثل ندارد . چرا سفير فرانسه هنوز هم در ايران مانده و اخراج نشده ؟ آيا علتش قدرت نظام است يا بى عرضگى آقايان ... مهران / آمستردام

-- مهران / امستردام ، Apr 25, 2008 در ساعت 02:46 PM

حالا اين دولت به اصطلاح مستقل اسلامى چرا اينهمه توهين ها را قورت ميدهد و جرئت مقابله به مثل ندارد . چرا سفير فرانسه هنوز هم در ايران مانده و اخراج نشده ؟ آيا علتش قدرت نظام است يا بى عرضگى آقايان ... مهران / آمستردام

-- مهران / امستردام ، Apr 25, 2008 در ساعت 02:46 PM

ملزومات فساد ستيزي!
... در گزارش سال 2007 خود، برای ایران شاخص عددی 131 و نمره 5/2 از 10 را محاسبه کرده است و اين در حالي است كه به موجب همين گزارش کشور دانمارک همراه با فنلاند و سنگاپور با شاخص عددی یک و بالاترين نمره از 10 يعني نمره 4/9 دارای کمترین میزان فساد بوده است . شاخص فساد مالی و اداری برای کشورهای سوئیس 7، کانادا 9، بریتانیا 12، آلمان 16، ژاپن 17، فرانسه 19، ایالات متحده 20، چین 72 و هند 72 اعلام شده است. بموجب گزارش سال ۲۰۰۶ سازمان مذكور، جايگاه ايران در ميان ۱۶۳ کشوري كه مورد بررسی قرار گرفت، در رديف ۱۰۵ و در سال ۲۰۰۵ در ميان ۱۵۸ کشور در رديف ۸۸ قرار داشت كه اين امر نشان دهنده افزايش فساد در سه سال اخير است!
اين در حالي است كه همه اين كشورها از داشتن حوزه هاي علميه، وزارت ارشاد، سازمان تبليغات اسلامي، آمران به معروف و ناهيان از منكر دولتي ، صدها امام جمعه و جماعات كه حداقل بمدت سه دهه در تريبون هاي مختلف به ارشاد مردم پرداخته اند، بي بهره مي باشند.آنها از داشتن الگوها و قديساني نظير امام علي(ع) كه حتي به استفاده از شمع ناقابل بيت المال در مذاكره خصوصي طلحه و زبير با خود رضايت نمي دهد، محرومند.آنها با قران و نهج البلاغه بيگانه اند. مسئولان و نمايندگان هيچيك از اين كشورهاي اروپائي روزي 17 ركعت نماز بر پا نمي دارند و سالي 30 روز روزه نمي گيرند.با هاله نور و مقولاتي از اين دست سر و كار ندارند. به امام غايبي كه روزي ظهور خواهد كرد تا هرگونه ظلم و فسادي را از زمين بر چيند اعتقادي ندارند. هيچيك از كشورهائي كه اسامي آنها ذكر شد و داراي كمترين فساد مالي و اداري هستند، در ادارات ريز و درشت خود فيلترهاي مختلف گزينشي براي وزن كردن اعتقاد و التزام ساده ترين كارمندان خود به احكام اسلام داير نكرده اند، از داشتن شوراي نگهباني كه تطبيق دهنده مصوبات مجلس با موازين اسلام باشد، بي بهره اند و فاقد فيلتري هستند كه داوطلبان مجلس را پيش از ورود به خانه ملت از حيث اعتقاد و التزامشان به اسلام بسنجد. اما در كشورهاي مزبور با وجود همه اين كاستي ها و محروميت ها، قوانين و مقررات براي همگان به صراحت مشخص و قابل دسترسي و آگاهي است. از مطبوعات آزاد و رسانه هاي كارآمد و منتقد برخوردارند، فعاليت احزاب در آنها آزاد است و بدليل پذيرش و توسعه فضاي نقد سازمانها و مديريت آنها در جامعه، سازمانهاي غيردولتي و تشكلهاي مردمي براي مبارزه با فساد و آشكارسازي كجروي ها به آساني به نقد قدرت مي پردازند. دسترسي به اطلاعات براي همگان به آساني ميسر و در نتيجه هر نوع پنهان كاري و عملكرد در سايه، ناممكن و دشوار است.
حال اگر بجاي جار و جنجال هاي بي اثر، و در كنار همه امتيازاتي كه ما داريم و ديگران فاقد آن هستند، به ويژگي ها و مناسبات فوق هم تن در دهيم، يقينا فساد ستيزي ما از در جا زدن در مرحله شعار خارج و به مرحله عمل خواهد پيوست و در اينصورت البته امثال دكتر احمدي نژ‍اد هم ناگزيرند كه بجاي فرافكني و دادن آدرس هاي غلط، چاره اي براي تورم لجام گسيخته و گسترش فاصله طبقاتي بيانديشند و در صورت ناتواني از مردم عذر خواهي كرده و از قدرت كناره گيري نمايند!
منبع: وبسایت شخصی اکبر اعلمی
http://www.akbaralami.com/content/view/106/71/

-- hamid ، Apr 25, 2008 در ساعت 02:46 PM

پس هنوز در دنيا آدم حسابي پيدا ميشود!

-- جهانگير ، Apr 25, 2008 در ساعت 02:46 PM

che behtar sohbat nakonad.in aghaye sarkozy behtar ast be fekre france bashad ta be fekere Amrika va israeal.

-- بدون نام ، Apr 26, 2008 در ساعت 02:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)