تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ساخت هفت‌‌هزار واحد مسکونی در ونزوئلا از سوی ایران

ایران با امضای ۱۵ سند همکاری در بخش‌های اقتصادی و صنعتی با ونزوئلا، براساس یکی از این اسناد همکاری، ساخت هفت‌هزار واحد مسکونی در این کشور را برعهده گرفت.

این اسناد همکاری روز گذشته به امضای وزیر صنایع جمهوری اسلامی که به کاراکاس سفر کرده است و وزیر صنایع پایه ونزوئلا رسید.

به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان صنایع و معادن ایران، علی اکبر محرابیان در مراسم پایانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: «طرح توسعه صنعتی محور آبپوره– اورینوکو، ساخت هفت هزار واحد مسکونی، همکاری‌های آب و برق، فرآورده‌های خون و انتقال فناوری» از جمله مهم‌ترین توافقات طرفین در زمینه همکاری‌های صنعتی و تجاری هستند.

با روی‌کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور در ایران همکاری‌های سیاسی و تجاری تهران با کشور‌های آمریکای لاتین گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ونزوئلا هم‌اکنون مهمترین متحد سیاسی و اقتصادی ایران در آمریکای لاتین به‌شمار می‌رود. هوگو چاوز رئیس‌جمهور این کشور تاکنون هفت‌‌بار به ایران سفر کرده که پنج‌بار آن در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بوده است. در این سفر‌ها اسناد تجاری قابل‌توجهی به امضاء رسیده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان صنایع، در آخرین توافق صنعتی و اقتصادی بین دو کشور، پنج قرار داد از این اسناد همکاری مربوط به انتقال دانش و فناوری کارخانجات داروسازی، تولید قطعات تراکتور و ادوات کشاورزی، ماشین آلات لبنیات، ساخت مجتمع ماشین آلات کشاورزی و مجتمع تولید قطعات صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

ایران در صنعت نفت، تراکتورسازی و ساخت و ساز ونزوئلا که مثل ایران کشوری نفت‌خیز و صادرکننده نفت است سرمایه‌گذاری‌هایی کرده است. حجم این سرمایه‌گذاری‌ها تا یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

روابط سیاسی ایران و ونزوئلا از سال ۱۹۶۷ میلادی با افتتاح سفارت این کشور در تهران آغاز شده است.

نظرهای خوانندگان

faghat omidwaram ke oonja zelzeleh nayad wagra na

-- Hamed ، Apr 25, 2008 در ساعت 12:26 PM

البته که رسیدگی به کفار بت پرست مناطق جنگلی- کوهستانی ی بدوی نشین و آمازونی ی اورینوکو از واجبات است، لعلّ (شاید که) تالیف قلوبی حاصل آید و عددی به اعداد دین داران اضافه گردد و حتمن هم عمق نفوذ استراتژیک نظام مقدس عمیق تر شود (که اصل در همین یک نکته است).
اما خواهشا از مقامات تصمیم گیر یا مدافع یا موثر در نظام مقدس ( از جمله جناب رفسنجانی، جناب خاتمی، جناب احمدی نژاد، جناب خامنه ای، جناب کروبی، جناب جنتی، جناب مهدوی کنی.... و چند جناب دیگر که الآن به یادم نیست، آ...ها ؛ یادم آمد: مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام و نیز سرداران بزرگوار دفاع مقدس خواهش می کنیم که فکری هم به حال 60 هزار چشمه مستراحی بکنند که وزیر محترم آموزش وپرورش چند سال پیش گفت: " ما 60 هزار چشمه مستراح در مدارس کم داریم" (که تا کنون باید به 80 هزار تایی رسیده باشد). یعنی کاری بکنند که بچه ی من وقتی در مدرسه شاشش می گیرد ، در داخل کلاس خود را خراب نکند و حداقل بتواند خود را تا دم راهروی چشمه ها برساند و بعد از یکی دو دقیقه معطلی، خود را در همان راهرو خراب کند (خرابی در کلاس افضح افتضاحات است)؛ و گرنه با این عدد کارشناسی ای که وزیر محترم داده اند، می توان گفت بچه های ما اگر کلاس اول باشند و جیششان بگیرد، اواخر کلاس دوازدهم نوبت شان میشود که به مکان راحت کردن خود (مستراح) وارد شوند.
بزرگان خود دانید، ...به فریادمان برسید

-- خواهش گر ، Apr 25, 2008 در ساعت 12:26 PM

ایرانیان کارآفرین بخش خصوصی باید با حضور در جاهائی که پول ملت ایران به جای ایران در جائی مانند ونزوئلا ،لبنان و...خرج میشود تلاش کنند این پولها را با انجام پروژه های مورد توافق 2دولت به کشور باز گردانند.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

-- نادر ، Apr 25, 2008 در ساعت 12:26 PM

ا سلام
بعد از 30 سال هنوز براي اسكان حدود 20% جامعه كه نياز مبرم به مسكن دارند مانديم وبا تورم بيش از حد كه آنهم نقديندگي در زمينه مسكن بيداد مي گند وباعث افزايش روز به روز مسكن مي گردد آقايان به فكر آخرت خود هستند كه روزي آن 7000 واحد به درد آنها مي خورد راستي كشوري كه سوسياليست بوده ومغاير با عقايد مردم ايران است ( قبلا آقايان كافر مي دانستند )چه طوري دوست ملت ايران مي تواند باشد ؟

-- علي ، Apr 26, 2008 در ساعت 12:26 PM

khob majani ke nemisaze labod pool migire!!! ey baba!


-------------------------------------------------
دوست گرامی
لطفاً نظرات خود را به خط فارسی بنویسید و از پینگلیش نوشتن خودداری کنید
زمانه

-- بدون نام ، Apr 26, 2008 در ساعت 12:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)