تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ژنرال اودرنو، جانشین پترائوس می‌شود

با انتشار خبر معرفی ژنرال دیوید پترائوس به عنوان رئیس ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای میانه، از ژنرال اودرنو به عنوان فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در عراق نام برده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال ريموند اودرنو که دست راست ژنرال پترائوس در عراق به شمار مي‌آيد اکنون قرار است مسئوليت وي را به عنوان فرمانده نيروهاي امريکايي در عراق بر عهده بگيرد.

بر پایه این گزارش ژنرال اودرنو، طراح اصلي عمليات دستگيري صدام حسين ديکتاتور سابق عراق بود.

در سوابق این ژنرال ۵۴ ساله، که در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خليج فارس، افسر گردان توپخانه‌اي امريکا در عربستان بود، مسئوليت معاون فرماندهي ستاد نيروي زميني امريکا را نيز دیده می‌شود.

اودرنو همچنين در سال‌هاي ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ در واشنگتن به عنوان افسر تحقيق در زمينه هسته‌اي در آژانس دفاع هسته‌اي آمريکا فعاليت کرده و پس از به عنوان مشاور وزير دفاع آمريکا در زمينه تلسيحاتي به فعاليت پرداخته‌است.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا، دیروز ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای این کشور در عراق را به عنوان جانشین دریاسالار مستعفی ویلیام فالون پیشنهاد کرد.

انتصاب ژنرال پترائوس که در دوران فعالیت خود در عراق بر افزایش تعداد سربازان آمریکایی در عراق نظارت داشته و همواره از این افزایش نیرو حمایت کرده و آن را به نفع امنیت و ثبات در عراق خوانده است، باید به تأیید مجلس سنای آمریکا برسد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)