تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کریس دی‌برگ به ایران می‌رود

کریس دی‌برگ خواننده ایرلندی از برنامه اجرای کنسرت در تهران دفاع کرد. در صورت اجرای چنین برنامه‌ای، وی مشهورترین خواننده غربی خواهد بود که پس از انقلاب اسلامی در ایران برنامه اجرا خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این خواننده ۵۹ ساله گفت که در ماه می از ایران دیدن خواهد کرد و پس از آن تصمیم نهایی درباره اجرای کنسرت در استادیومی ۱۲ هزار نفری را بین ماه‌های ژوئن و اوت، اتخاذ می‌کند.

دی‌برگ که یکی از خوانندگان محبوب پرنسس دایانای فقید است، سال گذشته ترانه‌ای به زبان انگلیسی و فارسی با «گروه آرین» ضبط کرد و مقام‌های ایرانی چراغ سبز اجرای برنامه با این گروه را به او دادند.

بر اساس این گزارش، وی به شبکه اسکای نیوز گفت: «من و دوستانم از نظر سیاسی خام و بی‌تجربه نیستیم و از اوضاع آگاهیم .من به ایران می‌روم تا برای مردم و نه برای دولت‌ها آواز بخوانم.»

وی افزود: «ما درباره این موضوع بسیار فکر کرده‌ایم و به سرعت دعوت را نپذیرفته‌ایم.»

این خواننده ایرلندی گفت: «به کسانی که می‌گویند من نباید به ایران بروم، می‌گویم شما برای متفاوت بودن چه می‌کنید؟ من می‌خواهم تفاوتی ایجاد کنم.»

دی برگ به خاطر تصنیف‌های ملایمی در سبک راک مثل بانوی سرخپوش شهرت یافته است.

در وب‌سایت گروه آرین آمده است که ارتباط آن‌ها با دی‌برگ، با آگاهی و تائید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. این در حالی است که موسیقی غربی در ایران، به شدت تحت سانسور قرار دارد.

نظرهای خوانندگان

شاید پی‌آمد این خبر جالب باشد که ذکر شود، کریس دی برگ چند سال پیش برای «سازمان مجاهدین خلق» هم برنامه اجرا کرد و آرزو کرد که آن‌ها هم به اهداف‌شان برسند.

-- هومن ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:28 AM

چند سال پیش همین جناب کریس دی برگ کنسرتی برای مجاهدین خلق اجرا کرد که بارها از تلویزیونشان پخش کردند!!

-- سیب ، Apr 23, 2008 در ساعت 11:28 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)