تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشگاه امیرکبیر به خشونت کشیده شد

تجمع اعتراض آميز دانشجويان دانشگاه امير کبير که از ساعاتی قبل از ظهر امروز برگزار شد، به خشونت کشيده شد.

به گزارش زمانه، دانشجويان در جريان تجمع خود که در برابر دانشکده شيمی دانشگاه امير کبير برپا بود، در چند مورد با عوامل حراست دانشگاه و برخی از نيروهای بسيج دانشجويی اين دانشگاه در گير شدند.


در اين درگيری‌ها طرفین جراحات محدودی برداشتند.

دانشجويان در اين تجمع که در اعتراض به حکم زندان برای سه عضو انجمن اسلامی دانشجويان برگزار شده بود، شعارهايی را بر عليه رئيس جمهور،وزارت اطلاعات،سعيدمرتضوی و قاضی حداد سردادند که موجب اعتراض عوامل حراست و نيروهای بسيج دانشجويی شد و به درگيری های پراکنده انجاميد.

بنا به گزارش خبرنگار زمانه، دانشجويان پلاکاردهايی را با عنوان «دانشجوی سياسی آزاد بايد گردد» و «مرگ بر ديکتاتور» در دست داشتند. اما برخی از شعارها با جملات مستقيمی خطاب به احمدی نژاد ،سعيد مرتضوی و قاضی حداد همراه بود.

برخی از دانشجويان نیز با سر دادن شعار «احمدی نژاد؛ عامل فساد و تبعيض»، «مرگ بر حداد»، «مرگ بر کميته انضباطی» و... موجب اعتراض و دخالت عوامل حراست و بسيج شدند.

همچنين در اين تجمع تصويری از قاضی حداد به عنوان «قاضی ناعادل» در بين تجمع کنندگان توزيع شد.

يکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار زمانه گفت که «دانشجان قصد دارند تا با تهیه عکس از تمامی عوامل دخيل در بازداشت سه دانشجوی امير کبير، این تصویر را در فضاهای عمومی توزيع کنند.»

همچنين دانشجويان متن نامه‌های دانشجويان زندانی را به عنوان «اسنادی از بی‌عدالتی» در دست داشتند.

در اين تجمع يکی از اعضای انجمن اسلامی بیانیه‌ای را به عنوان قطعنامه تجمع «در حسرت عدالت» قرائت کرد که طی آن خواستار آزادی فوری دانشجویان زندانی و رفع محدودیت‌های تحصیلی برای دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها شده بود.

در اين تجمع همچنين برخی از دانشجويان دانشگاه‌های تهران، علامه و خواجه نصير که از تحصيل محروم شده‌اند، به سخنرانی پرداختند.

در پايان اين تجمع دانشجويان معترض به سمت درب شرقی دانشگاه در خیابان حافظ حرکت کردند اما با مقاومت عوامل بسيجی نتوانستند از دانشگاه خارج شودند و برای سومين بار با عوامل حراست درگير شدند.

اين تجمعی حوالی ساعت ۱۶ پايان يافت.

در همین ارتباط:
دعوت انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر به تجمع اعتراض‌آمیز
درخواست آزادی سه دانشجوی زندانی از هاشمی شاهرودی
سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر به زندان محکوم شدند

نظرهای خوانندگان

drud be daneshjuyane ma golhay iran. khod ra va keshvare azizeman ra nejat dahid sazemanhay siasy be khabe abady fru raftand ma az ahura mazda barashan talabe amorzesh mikonim.

-- adak ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:39 PM

,واقعاً جای بسی تأسف
اسمش این که جامعه دمکراسی و آزادی بیان داریم ولی در عمل دیکتاتوری مطلق. مثلاً حرف از گفتگوی تمدن هاست

-- raha ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:39 PM

آخر اي ملت به کف کي اختيار آيد ترا ؟!.

-- Daveed ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:39 PM

انقدر مسئولين را انتقاد نكنيد ياد زنان كرمان در زمان محاصره آغا محمد خان را انتقاد ميكردند بي افتيد ديديد بعداً چشم همراه در آورد حتي نزديكان خود را
http://www.yadeyar.ir/wwwroot3/order3.asp?o2=460
گاهي اوقات زنها از فراز برج و بارو ، با آهنگ ، اين تصنيف را مي خوانند : آق مم خـان اخته تا كـي زنــي شلخته قدت مياد رو تخته اين هفته نه اون هفته شايد كينه اي كه آقا محمد خان از شنيدن اين ابيات آن هم از زبان زنان و دختران – كه حاكي از يك نقص بزرگ عضوي او بود – به دل مي گرفت ، براي نابود..........

-- مسعود ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:39 PM

این تجمع تقریبا هیچ گونه درگیری، برخورد، دعوا، مرافعه، زدوخورد، خشونت، جراحتی و... در پی نداشت. از شما که ادعای حرفه ای بودن دارید این گاف به این عظمت بعید است. شرح کامل ماجرا را در سایت خبرنامه امیرکبیر بخوانید و این قدر بیخودی جو ندهید...

-- پلی تکنیکی ، May 2, 2008 در ساعت 01:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)